Snösulor!?

anyhow

Trådstartare
Är det någon mening att slå på dessa nu? Vet någon om det kommer bli någon mer vinter? :confused:
Hur gör ni? Fortsätter ni med sulor längre eller tar ni av dem nu?
Just nu känns det ju onödigt att sätta på nya, med tanke på vädret! :love:

Sv: Snösulor!?

Var bor du någonstans och vad har ni för väder? Här är det vinter i åtminstone två månader till och då börjar det klibba ordentligt i hovarna, så jag skulle sätta i det. Men då bor jag i Västerbotten också.

bor i östergötland... å just nu är det super fint med sol och allt... Frågade hovslagaren vad han tyckte och han var lika förvirrad som jag känner mig... hmm...

jag kör snösulor en omgång till. där jag bor brukar mars ställa till det lite så mars ut med snösulor ialla fall!!

Min häst har gått med snösulor sen slutet på november och här har inte varit nån snö alls än. La ändå på dem en omgång till för några veckor sedan, han får ha dem på tills slutet på mars. Februari och mars brukar kunna bjuda på snöslask här nere.

Jag har samma dilemma, bor i mellansverige och har haft typ fem dagar snö denna så kallade vinter :crazy: Hästen ska skos i morgon och jag vet inte om han ska ha kvar sulorna, om jag inte har på dem kommer de säkert bli massa snö :mad: och om jag har på dem kommer det inte komma en snöflinga, det är jag säker på :p

Btw, är det någon som vet vad de där sulorna man kan sätta fast i brodden heter? Kommer inte ihåg...

Det beror ju på det:crazy:

OM det kommer snö. så behövs dem ju. det är ju underbart att rida i snö:love:

Jag har tagit av fram på min plattfotade häst. Har dock polarsulan att skruva fast om det skulle behövas.

Glasslock sägs ju funka oxå.

Jag har inte haft snösulor på hela vintern. Det var snö 2-3 dagar.. Men det finns ju lösa snösulor som man kan köpa och sätta i själv. Dom kostar ju en del men det är det väll värt. Funderar själv på att köpa dom. Du kan PM:a mig om du vill ha länken.

Jag valde att plocka bort sulorna när hästen skoddes för ett par veckor sedan... Hade tappsko på ena fram och hade inga sulor på lager, dessutom är hon inte igångsatt och jag vet inte riktigt när jag kan börja sätta igång henne igen så kommer snön och ställer till det får hon vila :) Dock funderade även jag länge innan jag bestämde mig!

vart bor du? Jag bor i sthlms län och har inga sulor på hästen, satte aldrig på i år, vintern kom ju vafan inte :D, och nej jag tror inte det blir någon mer vinter ( :love: )

Min häst ska skos igen nästa vecka. Jag låter hovis sätta på snösulorna igen. Man vet aldrig när vintern kommer tillbaka och då vill jag allt ha dem på plats.

Jag satte på sulor igår. vet inte om det kommer mer snö men endå... kommer det så sitter dom där.

Jag har inte lagt på sulor. Min häst skoddes i lördags. Jag bor i Halland. Blir det snö får jag väl tillverka glasslocksulor eller något.

kl

skodde om förra veckan och behöll sulorna på.. men om fyra veckor åker dom av!

har varit snö typ tre dar här...

Jag kommer inte lägga om dem den 28e när vi skor nästa gång. Får rida i ridhuset om det kommer snö nån dag, o i hagen står hon rätt still..

Lätt resonerat....
Jag har snösulor på... det kommer ingen snö:cool:
Tar jag av dem... kommer det GARANTERAT snö..:devil:
så mina får sitta på!:confused:

Har inte lagt på några. Och inte behövt heller. Hon är inte ens broddad. Ingen vinter i år.

Jag bor i västragötaland och jag tar av mina sulorna vid nästa skoning i slutet av februari, med den lilla snö som har varit hade jag lika gärna kunnat haft dem utan hela tiden:mad:

Men jag vet att när jag tagit av dem så kommer säkert den :devil: snön, men då får jag lösa det då, deras hovar blir så skunk med sulor i geggan:crazy:

Jag har haft mina sen december, har haft användning av dem två - tre dagar kanske. Tar bort dem vid nästa skoning, antar att vi kommer få värsta vintervädret i mannaminne då, och att dem kommer få styltor bara av att titta ut genom stalldörren. :p

Jag bor i Stockholm!

Är det någon mening att slå på dessa nu? Vet någon om det kommer bli någon mer vinter? :confused:
Hur gör ni? Fortsätter ni med sulor längre eller tar ni av dem nu?
Just nu känns det ju onödigt att sätta på nya, med tanke på vädret! :love:
har hafft snö sulor från november och böt nu i veckan som det är så mkt snö och halr

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 185
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 264
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 412
Senast: Stergo
·
Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 325
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka