snösulor & x-tra broddhål

C

cerrox

när eran hovslagare är ute & skor om era hästar & då med 2 x-tra broddhål i varje skor - 4 broddhål per sko med andra ord & desutom lägger i snösulor också. betalar ni då något x-tra för snösulorna & dom x-tra broddhålen & kanske för det x-tra arbetet? hur mycket isåfall?

bara undrar. ;)

Sv: snösulor & x-tra broddhål

vi betalade för brodd o snösulorna extra inget annat.
nu fick ponnyn även helt nya skor så men han tog inget extra för arbetet. kommer ej ihåg vad han tar för brodd o sulor då det inte är min ponny.
min fick behälla sina gamla skor o brodd fick inga snösulor så där blev det bara skoning

Jag betalar inget extra, förutom snösulorna, dom brukar jag köpa själv. Brodden och extraarbetet bjuder han på;)

Tror jag gav 150:- extra för två sulor till framhovarna (oskodd bak).
Och så tror jag broddarna gick på 6 eller 7:-/st och då är det 4 st i båda fram, alltså om broddarna kotsade 7:-/st (tror det) blir det 56:-
Sedan tror jag hon tog 35:- för att göra extra hålen i skorna också.

Så jag tror summan hamnade på ca 240:- allt som allt.

Sedan gick själva halvskoningen (och verkning bak också då) på
550:- tror jag. Som tur var betalar mamma för hästen. :D

Jag tror jag har en utav de dyrare hovslagarna åtminstone i jämfört med de övriga i stallet. Men hon är utbildad, jätteduktig, mycket noggrann, och om hästen mot förmodan skulle tappa en sko kommer hon och slår på den gratis, har en form av "tappskogaranti" alltså.
Dock har min häst behållt alla skorna på efter att hon börjat sko henne. :D

Dessutom har hästens hovar blivit finare och det funkar väldigt bra med henne, så det är klart värt pengarna.

Grejerna hon använder är dessutom riktigt riktigt bra kvalitétsgrejer och dessa kostar ju även i inköp för henne. T.ex. broddarna har nu suttit på i 8 veckor och visar inga tendenser alls till och vara slitna ännu. Dom är verkligen kanon! :)

Ser inte 4 broddhål i skon som två extra.. så jag betalar per brodd och sko, och givetvis för snösulan, är osäker på hur mycket extra det blir... Men runt 300:- misstänker jag.

Jag köper snösulorna själv, oftast också brodden. Men med nuvarande hovis får jag BE om att betala extra, han är för rar och gör som han vill. Har dock inte varit med när han skott på slutet, det sköter sambon som ändå är bekant med hovis genom annat.

Kollar du skopriserna så är borrade skor för brodd dyrare än sommarskor.

extra broddhål?
Visste jag inte ens att man kunde göra:o Har alltid 4 broddar:D

Nu tog han inte betalt för att sätta snösulor, men han skulle börja ta betalt för det i framtiden.
Eller han ska börja med den principen att det man inte köper av honom tar han betalt för att sätta dit;)
Köper jag egna skor så måste jag betala extra, men det är ju inget problem eftersom jag ändå köper dom av honom & snösulorna ska jag nog också köpa av honom så behöver han inte plågas (han avskydde att sko med snösulorna från Granngården:rofl: )

Jag betalar 300 extra för sulor, och 4 brodd i varje sko

Japp, snösulorna kostar, broddarna kostar om man inte har egna, vinerskoir kostar, på somrarna så har jag skor helt utan håll + att nu ska vi prova att hon får gå utan skor i bak på sommarhalvåret eftersom att det funkade förra året i några veckor när vi lärade dra av skorna.

Min förra hovis borrar själv 4 hål i varje sko utan extra kostnad. Jag betalar 5kr/brodd och 40 kr/snösula.

ok. då verkar det ganska så rimligt med vad min hovslagare ta. för 2 xtra broddhål per sko, alltså 4 + snösulor runt om tar han 220:- xtra.

Jag betalar inget extra för extra broddhål eller extra jobbet. Det enda jag betalar extra för är snösulorna.

Det enda vi betalar extra för är materialet, dvs snösulorna.

Jag betalar hundra kronor för fyra skor, både sommar och vinter, som hovslagaren har med sig. Snösulor på alla fyra går också på en hundring. Verkningen och skoningen går på 400 kr. Broddar köper jag själv då jag ändå måste ha det hemma för att kunna byta ut dåliga broddar. Kan nog inte få det billigare dessutom har jag inte haft en enda tappsko med den här hovslagaren!

Vi har oftast egna sulor och brodd, men han tar lite extra för att borra hålen tror jag. Minns inte riktigt. Kommer nog märka det snart, då jag ska sko min ena häst för första gången.

Jag betalar 50:- x-tra för 4-broddshålsskor, för 4 dojjor alltså, på ordinarie pris. Antingen köper jag egna snösulor som hovis slår på annars har jag betalat 40:-/st. Sulorna sparar jag till nästa vinter om de är i bra skick så släng inte sulorna bara för att det är vår!!

Hej "Min" hovslagare tar inte nå extra betalt för det...

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 528
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?