Snorig efter ridtur???

charmant

Trådstartare
Ibland så rinner det vitt snor ur "snoken" på min häst efter ridturerna.Inte varje gång men ibland.
Han är pigg och glad annars och har inga andra symptom på sjukdom.vad kan detta vara?Nåon som har nån bra fundering?Om det inte slutar kommer jag självklart att ta ut veterinär och så.
Tacksam för svar.

Sv: Snorig efter ridtur???

min har också så ibland vet dock inte vad det beror på.
om det kan va att dom drar i sig kallluft kanske, och blir snorig av det
fast nu det ju varmt iof

Om snoret är klart och luktar "friskt" behöver du nog inte oroa dig, såvida det inte rör sig om stora mängder.
Uppkommer det i samband med lite hårdare pass? Kan personligen snörvla en del efter att ha sprungit! ;)

Det uppkommer mest efter pass där han blivit lösgjord..rex ett pass akademiskt...eller klättring bla..men inte alltid.
Han är som sagt väldigt pigg och glad i övrigt

Sådan är min pålla också men försvinner efter en liten stund, därfö har inte jag oroat mej, men det skulle va kul at veta vad det beror på..

Om det är så här års så skulle jag rösta på pollen och annat skit som kommer in i näsan när de betar, och som sedan retar slemhinnorna som "försvarar" sig med att slemma.

Min häst har oxå snorat och även hostat en del förut, men eftersom han var fin i övrigt och det rörde sig om såpass lite hosta så tänkte jag inte så mkt på det. Gav vitlök och äppelcidervinäger, men trodde inte att det var någon fara, då ingen annan heller reagerat på att han hostade. nu ångrar jag ju att jag inte reagerade tidigare, men gjort är ju gjort.... :crazy: i våras blev det lite värre och på vet.bes upptäcktes det att han hade bronkit. Tycker du bör kolla upp det, det behöver ju inte vara farligt, men om det är vitt snor, eller har börjat komma mer på senaste tiden, eller om hästen hostar ibland, så ta ut vet. Bättre än gång för mycket än en gång för lite :)

Har hört att vitt snor får dom när dom blivit kalla över njurarna.. tex regn och gult är infektion.. men vet ej om det stämmer...

Sån är min häst och han har bronkit så det är nog bäst att du kollar upp det!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar