snoppen ute

Ï

ïcatanten

en liten fråga bara!
min kompis har en halvblodshingst som nästan alltid står med snoppen ute, ofta drar han upp den mot magen så att det ser ut som att han har stånd, har han det? eller varför gör han så?

Sv: snoppen ute

Min sambo's travhingst brukar också "blotta" sig - både i hage & stall och "slå" snoppen mot buken. Inget vi brukar bry oss om. Även min islandsvalack luftar snoppen ibland. /Linda

Åtminstone unghingstar gör ju ofta så, men det beteendet brukar försvinna när man kastrerar.

Jag kommer ihåg en rolig grej - jag hade en unghingst som stod i en hage utmed vägen. Han stod alltid och "viftade" med snoppen så min syrra som inte var så gammal då tyckte det var jättepinsamt för hennes skolbuss körde därförbi!:rofl:

Åtminstone unghingstar gör ju ofta så, men det beteendet brukar försvinna när man kastrerar.

Jag kommer ihåg en rolig grej - jag hade en unghingst som stod i en hage utmed vägen. Han stod alltid och "viftade" med snoppen så min syrra som inte var så gammal då tyckte det var jättepinsamt för hennes skolbuss körde därförbi!:rofl:

:rofl: :rofl:

Min snart 2-åriga vallack som varit bråkig sista månaderna har nu de sista dagarna bolivit lugn men han har börjat dingla med den ibland i hagen el när vi tränar. Någon som vet varör?

Hmmm hur ska man svara på detta för att inte låta dum:angel:
Klart att han har stå.., han drömmer nog om att få betäcka ett vackert sto:o :o harkel jag behöver nog inte gjöra en större förklaring om dett, sexualkunskap får alla lära sig i Svenska skolor, dock inte om "hingstar" skratt:angel: oh herregud nu hoppar jag av tråden ...

Har hört att det är deras sätt att onanera på... och det är väl inte så märkligt nu när våren och alla känslor kommer :love:

Har läst att inga djur utom männsikor och apor har sex för att det är skönt och få njutning. Djur har det för att de måste fortplanta sig, och det är bara en instinkt, inget de tänker. Annars hade de väl kunnat hoppa på vem som helst när de var sugna :angel:

min ett åring gör också så, går och luftar och har sig =) Ähh vår känslor eller brunstiga ston =) Så länge han har kul så =P

är lika lugn och go att hantera så jag bryr ig inte, lite störigt bara när man tar kort =)

:rofl: :rofl: :angel:

Tebazz - jag har läst att delfiner har sex för njutning:Domd et stämmer vet ja inte:cool:

Har läst att inga djur utom männsikor och apor har sex för att det är skönt och få njutning. Djur har det för att de måste fortplanta sig, och det är bara en instinkt, inget de tänker. Annars hade de väl kunnat hoppa på vem som helst när de var sugna :angel:

De kanske inte tänker på det, men det kan ju ändå vara njutningsfullt för dem. Jag skulle tro att TS häst har kommit på hur man masturberar, helt enkelt!

Jag har hört att det bara är människor och grisar?
:rofl: flera säger olika..

Min valack gör också så . Fast den åker in och ut ;) Haha
Det är något helt normalt , alla pojkhästar gör så för att lufta den .. Unghingstar har inte fått "koll" på sin än så den är ute ibland utan att dom vet omdet *pinsamt eller ?:angel:*

Jag har hört att det bara är människor och grisar?
:rofl: flera säger olika..

haha :rofl: det var riktigt roligt.

kom på nu att det kanske var lite annan vinkling, vad vet jag.
Ungefär; om vi säger såhär, en människa och en apa kan i princip ta första bästa och göra det med, bara för att få ut sina lustar. andra djur gör det för instinkt, och har inget direkt behov för det så som apor och männsikor.
Kanske var så det var.. äh, jag minns inte.
tror inte att de gör det som onani i alla fall, eftersom även valackar gör detta. Valackar har ju fått sina kära ägodelar bortopererade, och tillsammans med de följde lustarna med.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Det va humor! hihi...

helt normalt beteendeosm desutomkan vara en markör på hur hästen mår.

i undersökningar har det visats at t hngstar masturberar runt var 90e minut(vet ej om det räknas på luftning eller blåmärken på magen)

Jaghar haft en hel del hingstar o alla min ahar gjort det när de varit avslappande,hög endorfinhalt pga massage eller en ridning d e tycktvar trevlig.Eller om de bara stått o solat.

visst kan de ejakulera också,men et ser jag mer sällan.

De har desutom uppfostrats till att hala in utstickande delar nr jag ber omd et för jag vill inte ha en sån i ansiktet om jag kratsar hovarna eller så.

men jag låter dem hållas annars för dte är ett helt naturligt betend eo åtmistone som jag sett det visar på att hästen mår bra.

Kan det vara därför min ettårsplutt gärna fäller ut den och dunkar i magen när jag borstar honom då. :o Bara att hoppas att det inte är min person han tänder på... :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 753
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Lavinia
·
Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 853
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar