Gå till en annan veterinär.Uppdaterar: Veterinärbesöket visade på förhudsinfektion och veterinären rekommenderade ett medel (Hibitan) som skulle finnas receptfritt på apoteket. Det visade sig att medlet utgått och inga alternativ fanns hos apoteket. Veterinären blev helt ställd och hade inga råd att ge om andra medel. Hen ville inte skriva ut antibiotika ännu.
Jag Googlade och hittade Caniprevent hos Apotea, och beställde online. Leveransen dröjde, hunden droppade kopiöst, vi fick flytta ut mattor etc och lägga dubbla skydd i sängen. Att skölja med saltlösning hjälpte inte alls.
Från en tidigare behandling hade jag kvar 6 tabletter antibiotika (Clavobay) som jag i desperation gav hunden. De räckte i 3 dagar (ja, jag vet att man inte ska ge antibiotika på det viset men jag gav in för frestelsen...) och efter 3 dagar kom Caniprevent. Hunden hade då slutat droppa men vi fortsatte med Caniprevent 2 ggr om dagen.
Nu har det gått en vecka och han droppar igen. Stora pölar i sängen om morgonen, fläckar över hela golvet.
Är det bara antibiotika som hjälper? Varför finns inga alternativ till Hibitan på apoteket? 600:- till veterinären och får en rekommendation på ett medel som inte existerar, sen bara ett uppgivet -Vi vet inget annat medel... som svar.
Och är det verkligen snoppdropp? Inte inkontinens? Låter ju som väldigt mycket för att vara förhudskatarr..