snöbollar

M

Maggan_p

Finns det nån spray typ som man kan ha i pälsen för att det inte ska fastna massa snöbollar:confused: om inte så vore det en idè, jag har långhåriga hundar nu när all snö töar så är dom fulla av stora snöbollar som sitter jätte hårt...jag måste in i duschen varje gång och duscha med varmt vatten..men hur kul är det med 4 hundar som går ut flera gånger om dagen...hur gör ni? finns det nån idé:idea:

Sv: snöbollar

jag vill ju helst inte klippa mina hundar, det är Amerikans cockerspaniel och jag älskar deras fina päls...men inte just nu i detta töväder:cry: visst har tanken slagit mig att klippa ner dom...men det tar emot, jag ska prova minkoljan, finns det på en zoo butik?

Hej!

Jag har också en Amerikans CockerSpaniel :) När det är sån här snö som väldigt gärna sätter sig i pälsen så brukar jag slänge på min en regndress. Jag har två st. En i helt galon som helt håller hunden torr och en i ett lättare tyg, men dock inte helt regntät. Men jag skulle rekomendera att inhandla en sådan i tunt tyg och i rätt storlek så funkar det super! Är dom lite för stor så kan det bli lite jobbit för hunden att leka, men passar den bra så är det inga hinder :D

//Jozzi

Vår förra hund en engelsk springer klippte jag ner fanor och håret bak och fanan på svansen, det var enda chansen att han skulle kunna gå ute vintertid. Jag tyckte att det växte tillbaka rätt snabbt på våren.

Du kan även ta vaselin, det tog jag till min hund förut och det funkade utmärkt.. Sen fick jag förslag på matolja av en kompis, vilket jag inte testat eftersom det blir ganska kladdigt..man vill ju inte ha det på golvet..:)

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 219
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 498
Senast: Farao
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka