Sniglar ... hur gor ni?

Jag läste häromveckan ett tips om att man ska strö krossade äggskal runt rabatter och där man inte vill ha sniglarna. Att "krypa" över äggskal är tydligen som att gå på glas för slemmisarna så de låter helst bli det. Det försvinner ju inte vid regn som salt gör heller och efter säsongen kan man myllra ner äggskalen i jorden så blir det finfin jordförbättring av det :)

Ankor säger jag bara! Skaffade ett par förra året och har knappt sett en snigel sedan dess! Myskankor, löpankor eller vilken ras du vill. De flesta äter sniglar. :)

Tänk också på att om ni sprider ut snigelgift så bör inte era husdjur (hundar och katter) gå i trädgården. De kan få giftet på tassarna och sedan slicka i sig det. Det är lika giftigt för dem som för sniglarna.

Tänk också på att om ni sprider ut snigelgift så bör inte era husdjur (hundar och katter) gå i trädgården. De kan få giftet på tassarna och sedan slicka i sig det. Det är lika giftigt för dem som för sniglarna.

Gift ja, men inte Ferramol. Ferramol ser giftigt ut, men är en form av järnfosfat - inte farligt för andra djur.

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 366
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 185
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar