Snart tävling.. :)

B

Beauty_Boss

Halloj alla bukefalister!
Snart ska jag och min ponny ut på våran första tävling för året och våran 4:e tävling totalt, ska bli jättekul :) Ingen stor tävling, bara en Lokal i Matfors, LC:1 och LB:1, men jag kommer att vara jättenervös ändå!!
Min ponny har lätt att bli lite seg i bakbenen, något bra tips på hur man kan få honom "kvickare"? I ökningarna får han jättefin trav, men min ridlärare eller dressyrdomaren skriver/säger alltid att han har mer att ge, något bra tips på hur man kan få honom att ge 110 %?
Wish Me Luck! :D
Elin

Sv: Snart tävling.. :)

i ökningarna så skrev domaren också rätt ofta "har mer att ge" till mig.så när jag hade fått det skrivet ett x antal gr men verkligen försökt och försökt på alla sätt och vis så frågade jag en av dem efetr tävlingen om de hade ngt bra tips på hur jag kunde göra och då sa de att hålla ett högre grundtempo än vad jag brukar göra så att att han kom mer ut till sin fulla rätt. Lycka till på tävlingen!

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: fio
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: Buck
·
Dressyr Jao. Snart är det dex för min tävlings debut i dressyr samanhang utanför klubben. Ska i väg om två helger till Lenhovda HSK och tävla...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: da_hannah
·
M
Dressyr Idag har det varit dressyrtävling i stallet där min häst är uppstallad. Bara en liten klubbtävling med 10 startande, 4st i LC, 3st i LB...
Svar
2
· Visningar
1 928
Senast: NiraK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka