Snart sommar, vad är era planer?

Sv: Snart sommar, vad är era planer?

roover skrev:
Sen så älskar jag deras folkmusik, tänk dig sitta på puben sen på kvällen och höra deras skrollande röster sjunga folkvisor och spela fiol o grejer till :) och kanske nån som kan steppa för dig också? haha, nää vad vet jag ^^

Hehe, kom till Dubliner en kväll så får du mer skrollsjungande röster och irländska visor än vad man behöver under ett helt liv :rofl:
Hmm... *erkänner att det i&försig är ganska mysigt där* ;)

Slutet av Biblioteksgatan - när den röda mattan tar slut så svänger du till vänster.

Söndagarna tycker jag är mysigast, då är det riktigt "irländskt" med liveband som bara spelar musik av irländska artister och det är nästan bara irländare där just den kvällen iaf (helger är mycket mer blandat = lite tristare, blir bara "vanligt" uteställe).

Personalen är supertrevlig, vakter & allt. Nu låter det kanske som om jag brukar hänga där, men jag jobbade där för typ 2 år sen. Har väl droppat förbi nån gång i halvåret sen dess, och sist hade jag iaf fortfarande personalrabatt i baren :D

haha låter kulkul :) I will check it out!

Ska la ta fälttävlanskortet tänkte jag=D Sedan blir det nog ganska många simturer med Hästen Hasse. Vilda galopper i skogen e ju oxå skojj:bump:

Tar studenten:D wiiieee

Sen tävlingar tyvärr gick mina tävlingsplaner redan i kras i början på året och inte minst i ännu mera i torsdags:S..Mitt mål med mitt halvblod var att tävla DM men han är skadad och trodde han skulle bli friskförklarad i torsdags men var fortfarande något i höger fram fats på ett annat ställe:(..Så det sket sig...

Sen har jag min arabhingst som jag hoppas att jag får några betäckningar på..han ska ut och tävlas och en massa sådant:D hanb är hel än så länge iaf;)

ja det é jätte svårt att hitta hästjobb. Ett tips é att titta i tidningen ridsport i andra delen:) Där hittade jag mitt jobb som jag hade i mjölby för 3 sommrar sedan.

koolers :) Jepp, nu är det 87:ornas tur , weee
Men ha tålamod, hästen läker så småningom, ge inte upp hoppet. :p

Tycker absolut att du ska åka till Irland och jobba!
Jag jobbade där förra sommaren i tre månader med hästar och hade skitkul hela tiden! Tufft jobb, man var nästan aldrig ledig men annars underbart:)
Tror inte det är så svårt att hitta hästjobb på Irland. Vill du åka så gör det!

Skulle själv gärna åka tillbaka och jobba, det kanske blir så, men helst vill jag försöka jobba på en camp i usa där de har hästar:)

Ojoj, vart sökte du när du skulle leta jobb på irland? Nu blev jag nyfiken.. kanske inte helt omöjligt att åka dit :)

Jag letade runt på olika internetsidor, och mailade några olika ridcenter som verkade trevliga.
Vet att det finns endel annonser på tex annonsdirekt oxå!
Men när jag tillslut hittade ett jobb så var det ett av ställena jag mailat till som det också visade sig att en av mina svenska kompisars kompisar jobbat på innan. När jag letade bodde jag redan på Irland så jag kunde ju se stället innan jag började, men jag vet att de anställde andra svenska tjejer efter kontakt över telefon, tror många gör det.
Tror inte det behöver va så svårt att hitta ett jobb, men ibland känns det som man ska ha rätt kontakter. Lycka till!

Mjo, kan ju vara rätt läskigt att åka till ett annat land som "lovat" en jobb o så kanske man står där, blåst.. Ma vet ju aldrig :p läskigt

Träningsläger :D Och typ "sommarhäst" och åka bort :D

Ha jag får ju tillbaka pållan i maj så hon ka på ett microkort sommarbete och sedan ska vi träna, träna och träna.
Ambitionen är att ta fälttävlanskort sedan blir det tävlingar framåt augusti och september några i oktober och november.Igentligen mest dressyrtävlingar men även en del hoppisar för variationens skull. Får en sen säsong i år:crazy:

det blir hoppkurs på flammabyget och en massa tävlingar :love:

Timsetim skrev:
Om allt går som det ska så är jag mammaledig i sommar. Tänkte åka runt på olika tävlingar och vara sällskapsdam och hejaklack till mina vänner. Kan det bli bättre? :) :bump:

/Timsetim
Låter härligt, det var ett tag sen man var det....men mysigt var det...själv ska jag har ett långt härligt sommarlov, jobbigt att läsa på distans. Åka på lite hopptävlingar, Bruka åka runt tilll kompisar, ta med mig en av hästarna sen rider vi och bada, grilla eller ngt annat roligt...Ngn distanstävling blir det oxå, sugen att börja träna fälttävlan....är allätare när det gäller hästar och natur....hoppas sommaren blir solig och varm........;)

först ska jag och en kompis sommarjobba, städa öar.
kännar runt 6000 kr var =) på helgerna typ.
sedan ska vi rida jätte mycket, bada med hästarna, ha
egna clearrounder m.m
fixa en helt ny hoppäng men massa roliga hinder.
sedan ska jag även ha några hopplektioner för lite mindre barn med egna ponnies :) sedan ska vi ut och resa i slutet till huset i spanien.
och segling blir det väll oxå ;p
kompisar med så klart :D

Jag ska försöka sälja min förra tävlingskamrat.
Har precis fått en ny liten filur hemma! =D
Med den är nog målet att ha hunnit starta MSVB innan året är slut.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka