Snart sommar, vad är era planer?

R

roover

ih, snart är det grönt o varmt ute! Sommarn närmar sig (märks inte ute direkt men snart så) Så vad är era planer för sommmarn? Ridläger, tävlingar, nya mål med hästen? resor kanske.

uh, ja. Studenten runt hörnet, sommarjobb o grejer, skulle gärna vilja dra på ridläger men fyller nitton snart, är man för gammal då? inte helt, men det är svårt att hitta ett anpassat läger för oss i den åldern, varken vuxen eller bran längre :P

tjotjingeling /janne

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snart sommar, vad är era planer?

stoet ska betäckas så det blir inte så mycket med henne mer än skogsturer och lite lättare träning. student och en massa sånt också.

Borde inte den här tråden ligga på gnägg el. ä.u?

hmm, tänkte jag inte på. Doh. går det att ta bort trådar då?

jag har massa tävlingar inplanerade under sommaren! skulle va kul att åka på nån kurs oxå! :) får se hur de blir

Tävlingar, sommarjobb, kanske träningsläger? vi får se, ta fältävlandskort och förhoppningsvis åka till Bulgarien ;)

bulgarien, nice! tänkte åka dit för tre veckor sen men det blev marocko istället. o en dag då vi var o red kameler där nere (de hade också uthyrning av arabhästar), fick jag pröva på att rida en snubbes arab..

shit vad "uppfostrad" den hästen var. helt sjukt, så fort jag kortade tyglarna gick häst typ självmant på tygeln och lyssnade jättebra på mina hjälper, o jag är inte den bästa ryttaren direkt.. men men, kul var det :) Undrar hur hästarna är i bulgarien?

sommar kom nuuuuuuuuu :(

Hmm, Marika, du råkar inte vara 87.a o gå på värmdö gymn.? :P jag gick i samma klass med en Marika som tävlade fälttävlan.. :)

Jag ska på ridläger i en vecka, där jag hoppas att jag utvecklas jätte mycket !:) :)

Sen letar jag omkring efter sommarjobb som har med hästar att göra. vilket inte går något vidare.:confused:
kanske hittar någon tävlingsryttare att åka omkring på tävlingar med eller något sådant, letar förfullt. vill ha en "hästfull" sommar iaf !:)

Håller med, men det är skitsvårt att hitta jobb inom hästsporten, vad tycker vi om det? ILLA!

Haha nej nej, jag har inte gått i värmdö. Och jag är inte 87:a ;) Fast jag ska nog inte rida i Bulgarien, det blir min "hästfria" vecka. :D

jag hade tänkt försöka mej ut på lite tävlingar...
Förhoppningsvis ska ja väl hitta ett jobb oxå, men om det inte sker ett under så får jag nog vänta med det till hösten :(

Vill åka till Irland i sommar o se hur det ser ut på sommaren men det kommer nog inte min väldigt begränsade ekonomi gå med på...
tyvärr..

Annars vet ja inte.. vill åka på nån festival men det kommer säkert inte heller bli av. suck!

Skänk mej pengar! ;)

Mitt mål är att komma runt en Ld eller Lc med D-ponnyn i sommar ;)
Har bara hoppat clearround med honom innan. Sen så ska vi rida in kallblodstravaren. Ska sommarjobba också :)

haha jag håller med dig Vitan, almosa till de fattiga! Om jag lyckas få jobb ska jag jobba ihjäl mig i sommar =) pengar pengar, jag funtar på om jag ska försöka satsa på att skaffa häst till nästa sommar, vore ju grymt.

Önskade att min sommar kunde bli "hästfull" men det ser inte så ljust ut just nu =/ We'll see, we'll see

Min plan är att åka till Irland och jobba med hästar. Jag har med avsikt skitit i att söka andra sommarjobb.

"Och ska man göra det är det nog viktigt att man inte har nån utväg om det skiter sig. Jag ser nog omedvetet till att inte ha några alternativ att falla tillbaka på.”

Citerat Lasse Winnerbäck

Jag vill så gärna åka men jag är rädd att fegisen inom mig tar över... :(

Om allt går som det ska så är jag mammaledig i sommar. Tänkte åka runt på olika tävlingar och vara sällskapsdam och hejaklack till mina vänner. Kan det bli bättre? :) :bump:

/Timsetim

Irland och mamma-ledigt låter kul! :) Jag tycker verkligen att du, Lollan ska satsa på irland, jag ska banne mig också dit en vacker dag. :)

Hmm, får se hur många tävlingar det blir i sommar, dock känner jag typ ingen som tävlar, trist. :/

Min klubb anordnar träningsläger under sommaren - typ som ridläger fast mer inriktat på tävling :) Dom är superbra! Brukar vara typ 18 år och upp.

Kan pm:a dig om klubben, ligger i Sthlm.

åå va kul att du sporrar mig så, kan du inte köra lite till?? :angel:
Typ lite skäl varför o sånt! ;)

Haha, självklart! ;) Jag kommer ihåg när jag var prenumerant på Pollux, vet vad det är? kommer iaf ihåg att man kunde vinna ett ridläger på irland (som jag aldrig vann.. ) där o sen dess har jag varit grymt sugen på att dra dit (eller island hehe), men fatta... Långa gröna ängar, full galopp med bara engelsktalande öl-älskande männsikor :) Vissa brukar rida långa sträckor under ett par dar så de är tvungna att sova över i olika lador varje natt, sånt man får kolla upp med bönderna omkring. Men det lät helt underbart, o deras långa sanstränder, hög klippor, små byar och bondgårdar över allt!

Sen så älskar jag deras folkmusik, tänk dig sitta på puben sen på kvällen och höra deras skrollande röster sjunga folkvisor och spela fiol o grejer till :) och kanske nån som kan steppa för dig också? haha, nää vad vet jag ^^

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka