snart ser jag slutet....

Sv: snart ser jag slutet....

Rart av dig :love:
men nu måste jag sakta börja röra på mig, och att ta en tripp till affären är ungefär dagens höjdpunkt :crazy: så jag frossar i allt det goda jag kan roffa åt mig :D
Jag älskar denna ursäktande tillvaro som graviditeten erbjuder :devil:

hej hej
Snälla kan ingen väcka mig ur denna mardröm?
I onsdags gjordes ett försök till igångsättning. Ingen större reaktion av min kropp. Tors sattes värkstimulerande dropp in, flickan reagerar mkt negativt och man avbryter. Man säger att vi ska prova på fredag igen, men skulle hon reagera likadant skulle det bli snitt.

Sov inget natten mot fredag. Hon reagerade negativ igen. Men då beslutar dom sig för att avbryta och skicka oss tillbaka till "cellen" där ligger jag nu väldigt besviken och orolig.

Kommer hon inte av sig själv innan tis så får jag välja om jag vill prova bli igångsatt igen eller snittas på ons.

Hur skulle ni tänka i ett sånt läge?

Jag skulle ha valt ett snitt. Jag har gjort tre snitt varav det första var jätteakut, det var ingen trevlig upplevelse speciellt inte eftersom det var första barnet då man är nog hispig och rädd. Hjärtljuden försvann efter att man försökt sätta igång med dropp, det blev en väldigt traumatisk upplevelse även om allt gick bra.
De två andra var planerade och det var skönt både före och under själva förlossningen.
Tar du/ni beslut om snitt nu så vet du vad du har att vänta dig och kan planera lite, väntar du på en spontan förlossningen eller provar en igångsättning får du dels oroa dig och sen kanske det ändå slutar med ett akutsnitt.
Men jag har inte alla referenser du har så det är min högst privata uppfattning.

Lycka till!
mimmipigg

Jag skulle ha snittat!

Om din dotter reagerar så negativt på igångsätnngen så skulle det iallafall kännas bättre för mig med ett snitt. Jag är själv urakutsnittad och det var inte roligt, hade känts bättre om man varit mer förberedd, vilket du ju kommer att vara då.

Lycka till med allt och jag hoppas att du snart får snosa på din gullunge oavsett hur hon kommer ut!

Snitta, snälla snitta! Dom gillar dra ut på förlossningar inte bara för att "det är bäst för barnet" utan för att snitt kostar så mkt mer. I mitt fall snittades jag (akut) 21.07 den 1 januari (06) men redan morgonen 31/12 05 hade dom sagt "vi tror det blir snitt" till min barnmorska på MVC som ringde för att kolla hur det gick :devil:

09.17 imorse såg vårt lilla hjärta dagljuset för första gången:love:

jag valde snitt och det gick riktigt bra. viken underbar känsla att äntligen få träffa det lilla knytet

Grattis! Snitt är inte alls dumt ;) de kommer ut bebisar!
Hoppas att du kommit ur sängen och kunnat börja röra på dig, ju mer tjurig du är på att röra dig desto snabbare kommer du på fötter.

09.17 imorse såg vårt lilla hjärta dagljuset för första gången:love:

jag valde snitt och det gick riktigt bra. viken underbar känsla att äntligen få träffa det lilla knytet

Har följt tråden i tysthet och nu vill jag säga GRATTIS:love:

//millus-snittad tre gånger pga stora barn

Har oxå följt lite i smyg den senaste tiden. Stort grattis!!

Grattis till bebben som äntligen fick titta ut!
snitt känns helt ok när man vet att förlossningen är snabb och man har en kry bebbe i famnen :love:

Har fått tid för planerat snitt i slutet av maj, men tror läkarna var lite väl optimistiska då ungen utgör ett ständigt rymningshot. Skulle inte förvåna mig om den gräver sig ut endera dagen :eek:

Senast ändrad:

Idag har jag varit hemma på gården för första gången på nästan två månader:bump:
Glädjetårarna rann redan när jag tänkte på att äntligen få komma hem om än så bara för ett par timmar.
Märklig känsla att inte få ha med sig vår lilla.

Vi ligger fortfarande kvar på neontalavdelningen:cry:
och jag LÄNGTAR verkligen tills vi får komma hem.

Hur länge är det planerat att bli kvar på neonatalen?

nu är den ju iaf ute och neonatalvården nuförtiden ska vara förstklassig, så ni får nog komma hem allihop så snart allt fungerar som det ska med andning och matning ska du se :bump:

Hur känner du dig efter snittet är jag nyfiken på, då jag planerar samma tillvägagångssätt?

Vi har faktiskt aldrig frågat hur länge vi blir kvar, vi tar dag för dag.
Hon gör sådana framsteg just nu så nån vecka till iallafall.

Snittet var helt okej. Jag är sjukt rädd för det mesta inom sjukvården och att ta beslutet att bli snittad och dessutom vara vaken var det svåraste beslutet någonsin.

Min största rädsla var att bli lämnad när sambon och flickan skulle iväg på avdelningen i transportkuvös.

Jag hade ju sån tur att jag lärt känna många av barnmorskorna på BB och förlossningen så jag bad att Sandra skulle vara med under snittet. Hon vek inte från min sida och det kändes väldigt tryggt.

Katetern var väl sisådär att få men överkomligt. Det som förvånade mig mest var att det kändes ganska "våldsamt" när dom slet och drog i mig , man for runt på britsen men det känns absolut ingen smärta bara ett visst obehag.

Sen går det rätt fort att ta ut barnet, det tog 5-10 min sedan ca 20 att bli sydd.

Måste säga att det är inte alls så farligt som man kan tänka sig men man ska nog fösöka komma på benen ganska snabbt. Nu 9 dagar senare så känner jag inte av det. Det kan strama lite vid såret i vissa lägen men annars har det fungerat hur bra som helst. Tre dagar efter op var jag och handlade kläder till lillan för de vi hade var alldeles för stora.

Fråga gärna om det är något du funderar på.

Tack för din ingående beskrivning! Det är mycket intressant att höra hur andra uppfattar snitt, framför allt då jag har känslan att du hellre tagit naturligt om det hade varit valbart.

Att du var uppe på benen och på gång så pass snart efter snittet låter lovande, det jag längtar mest av allt just nu är att återfå friheten att kunna ta mig runt utan eskort, köra bil, gå relativt obehindrat. Att läsa din berättelse ger mig styrka att härda ut. :bow:

Din lilla lär få komma hem snart, det ska jag fira med en glass :bump:

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka