snart ser jag slutet....

vix

Trådstartare
Nu har jag varit på sjukhuset i 25 dagar med för tidig vattenavgång. Är i v 32+1 och ständigt sängläge. Doktorn har sagt att vi siktar på v. 34. SNART DÄR:bump:

Viss det är skit jobbigt men det är ju för den goda sakens skull och varje dag är ju viktigt för henne. Men det kan ju sätta igång när som helst.

Vet inte vad jag ville med tråden... är nog bara väääldigt uttråkad

Tack och lov för Buke:bow:

Sv: snart ser jag slutet....

Vad härligt att höra. :laugh:
Jag träffade några blivande mammor i liknande situation under min vecka på sjukhuset. Det kan inte vara lätt men det är som du säger för en god sak.

Kämpa på! :bow:

inte nog med att jag bara får ligga, så är jag sjukt rädd för nålar och sjukhus.
Får en spruta varje kväll och de tar prover två gg i veckan vet inte om jag pallar detta nå mer:(

Tack för peppningarna:)

Nu har jag varit på sjukhuset i 25 dagar med för tidig vattenavgång. Är i v 32+1 och ständigt sängläge. Doktorn har sagt att vi siktar på v. 34. SNART DÄR:bump:

Viss det är skit jobbigt men det är ju för den goda sakens skull och varje dag är ju viktigt för henne. Men det kan ju sätta igång när som helst.

Vet inte vad jag ville med tråden... är nog bara väääldigt uttråkad

Tack och lov för Buke:bow:

åh nostalgi, nostalig :love: förlåt, jag vet att det är jättetrist och jättejobbigt att bara få ligga, men det väcker såna härliga minnen för mig. Jag var i samma situation när min Alfons skulle födas. Jag hade för tidig vattenavgång hemma, i vecka 32 jag med, fick åka in på kontroll och blev liggandes på BB. Ctg-kurva 2 ggr om dagen, brikanylsprutor i låren ett antal ggr om dagen, och två sprutor för bebis lungmognad. Trots brikanylen så fortsatte mina sammandragningar så jag fick byta till Adalattabletter. Sängläge precis hela tiden, fick inte ens gå upp för att hämta mat själv, bara gå på toa & duscha. Jag slutade med adalaten i vecka 33+6 och på dagen vecka 34 fick jag börja röra på mig, hämta min mat osv. Och 34+1 kom han ut :)

Efter förlossning fick alfons åka upp på neo och där var vi i 15 dagar! Det kommer gå bra för dig!

har precis tillbringat min första vecka på sjukan i sängläge pga blödningar i v. 29, håller med dig fullständigt - det är ingen höjdare, och jag vet heller ej hur länge jag blir kvar här. Trots flera försök att återvända till hemmet så har blödningarna återkommit så man får vända i dörren.

Lider med dig, håll ut, och kniiiip! :)

//caballus

Maten är ju ingen höjdare i längden.....
men jag får önskekost nu:)

Om hon kommer v. 34 hur länge kan man förvänta sig att hon måste vara kvar?
Just nu känns det som dagarna segar sig fram.

Lider med er som är eller har varit i samma situation.

Fattar inte hur du har klarat av att tillbringa 25 dygn i en sjukhussäng, känner mig helt trasig efter bara en knapp vecka! :eek:

Ingen aning hur länge en bebbe som kikar ut i v 34 måste vara kvar, men man får nog räkna med några veckor då lungorna inte är fullt utvecklade förrän 1-2 v före beräknat partus. Så man får kanske räkna med att spendera lika lång tid på sjukan oavsett om man kläckt ut bebben eller ej?

Har jag tur kanske jag får komma hem under helgen, men man vet aldrig om/när det börjar blöda igen, så jag har förlikat mig med tanken på en intensiv kontakt med sjukstugan. Tråkigt kommer det bli oavsett var jag häckar i planläge, vad finns för bra tips på hur man fördriver tiden?

Jo man tappar orken rätt fort, musklerna "förtvinar" och man känner sig orkeslös fast man inte gjort något:(

Jag har ju tillgång till nätet och det är ju lite tidsfördriv, men tyvärr läste jag alldeles för mycket om mitt tillstånd och det satte fart på många oroliga tankar.

Ljudböcker är kanon, .tv, några filmer har jag också sett. Men det bästa av allt är de få gånger jag fått åka rulstol ut och hälsa på vovven, det lever jag länge på:laugh:l

Sedan har jag fått massor med besök ibland fulla dagar men då blir man trött. Dessutom kan det bli jobbigt att ständigt dra situationen för alla.

I det stora hela så går dagarna ändå.

Du har tur som får åka hem på permis, det får inte jag:(

Ingen rolig sits du är i men jag lovar att det är värt det:love:

Jag låg still hemma från vecka 20 när jag väntade min dotter pga värkar, vatten avgång ändå i vecka 33+1, de trodde att jag skulle kunna ligga några veckor men både jag och dottern blev infekterade så hon föddes i v. 33+4.

De räknade då -92 att bebisen får stanna på neontalen lika länge +- någon vecka som bebisen skulle varit kvar i magen.

Jag/vi hade tur, efter att hon fått gulsot och fått sola några dagar i kuvösen med extra syrgas fick vi åka hem på permission när hon var 9 dagar på skärtorsdagen, när vi kom tillbaka efter påsken blev vi utskrivna:banana: då var hon 14 dagar.

Det är dötrist att ligga där men värt varenda sekund av tristess när du har liten i famnen:love:

Skickar en massa pepp till dej, och kom ihåg när det känns som värst att man klarar hundra gånger mer än vad man tror.

Och vet du, det är helt underbart när man får röra sig igen:banana::banana::banana:, det är värt att vänta på!

Ingen aning hur länge en bebbe som kikar ut i v 34 måste vara kvar, men man får nog räkna med några veckor då lungorna inte är fullt utvecklade förrän 1-2 v före beräknat partus. Så man får kanske räkna med att spendera lika lång tid på sjukan oavsett om man kläckt ut bebben eller ej?
Min yngsta är född i vecka 35. Vi stannade där i två veckor innan vi fick åka hem. Han var fullt utvecklad, bara underburen, men så fort maten funkade fick vi åka hem.

Hejsan
Jag fick HELP, en allvarlig form av havandeskapsförgiftning.
Fick göra akut snitt i 33+6
Vi fick vara kvar 10 dagar pga att jag inte hann ta de sprutorna som gör att lungorna mognar fortare och han hade lite jobbigt att andas, annars inga problem alls, vägde 2275g och var 44cm, pigg! kunde hålla värmen själv och slapp ligga i kuvös.
De säger att om ebisen själv bestämmer sig för att komma ut i v 34+ så räknas det inte ens som prematurbarn utan de klarar sig oftast alldeles utmärkt. Kommer du genomgå normal förlossning så kommer ju lungorna pressas ihop och allt fostervatten försvinner ur dem, det var det min lille ELVIS hade det jobbigt med
http://tettes.bloggspace.se

Hm undrar varför de säger olika, v.37 räknas de som fullgågna här. Vi har fått se film om för tidigt födda barn och det är lite skrämmande.

Hur skulle ni tänka nu när jag börjar närma mig v. 34 så vill de helst att jag håller ut tll v.35 beroende på hur jag och lillan mår. Hon kan ju faktiskt komma nu också. Jag tror inte att jag orkar ligga i dryga 6 veckor totalt och fattar inte hur jag ska hitta ork till en förlossning. Hur är det att bli igångsatt?:confused: Gillar inte alls detta, mycket tankar som snurrar runt.

Det är väl så att ju längre barnet är kvar i magen, desto mer moget att födas blir det. Det är för barnets skull du håller ut - så länge barnet mår bättre av att vara i livmodern än utanför så försöker de vänta ut förlossningen.

Jag har inte varit i din situation, men hade väldigt mycket förvärkar (och hemska foglossningsbesvär) när jag väntade "trean" - var inne på förlossningen och "blev stoppad" flera gånger. Sista gången tror jag var i vecka 37 och jag bad dem "Men plocka ut ungen nu då!" (skulle snittas ändå), men icke. De ville absolut vänta till planerat snittdatum för barnets skull.

Jag förstår att du har APTRÅKIGT, men försök ändå härda ut så länge som möjligt för barnets skull!

Varje vecka ger barnet bättre förutsättningar att klara sig, v.34 brukar vara en tröskel som borgar för en mycket god prognos, då barnet i stort sett är fullt livsdugligt utan större hjälp, men optimalt är ju att vänta till v 37 iaf.

Jag har haft sängarrest i 1,5 vecka nu och börjar redan känna att musklerna och orken försvinner, men jag har å andra sidan planerat att föda med kejsarsnitt pga placentans placering. Känner du ork nog att kunna genomföra en normal förlossning?

*funderingar på kvällskvisten*

OCH FÖR GUDS SKULL.... SJUKHUSMATEN... :eek: :crazy: :eek:

Oj, stackare :cry: Placenta previa? Det här är väl ingen direkt tröst men om du hade varit en häst hade du riskerat samma behandling ett sto fick hos oss - moraknivsnitt i placenta, utdragning av foster meddelst grova kedjor, massa sammandragande sprutor och kritisk blodförlust... I det perspektivet verkar sängläge på sjukhus kanske aaaaningen bättre :o

Du måste väl få fuskträna musklerna i sängen, typ att "bara" spänna dem x antal sekunder i taget. Inte krystmusklerna då då.... Inte kul men värt att försöka bevara lite arm- och benstyrka.

Jag låg inne någon vecka med bla peritonit, så då VILLE man ju inte röra sig. Det är enda gången i mitt liv jag sett alla de där tv-programmen alla alltid pratar om. Ljudböcker är också skönt.

Ja HUR ska jag hitta ork till en förlossning? nu har jag varit liggandes drygt 1 månad:(
Dagarna går, men långsamt. Men det närmar sig...... lite orolig eftersom jag har så ont i huvudet mest hela tiden.

Det här är väl ingen direkt tröst men om du hade varit en häst hade du riskerat samma behandling ett sto fick hos oss - moraknivsnitt i placenta, utdragning av foster meddelst grova kedjor, massa sammandragande sprutor och kritisk blodförlust... I det perspektivet verkar sängläge på sjukhus kanske aaaaningen bättre :o

:eek:
Det där gjorde susen för min förlossningsrädsla. :angel:

Hur går det för dig Vix? Kniper fortfarande?

Fick komma hem förra veckan så jag fortsätter att baka bulle hemifrån, men lika trist är det. Har dock läst en jäkla massa bra böcker på sistone :D
Jag får nu vara igång och röra mig lite lätt, problemet är att jag bor 2 tr upp utan hiss, så bara eskapaden upp/ner för trappen tar både tid och all ork, så jag kommer inte särskilt långt.

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka