Snarkande hÄst!

R

rosita

Min stora valack snarkar, han drar stora timmerstockar så det hörs ut på stallbacken, snarkar era hästar?

Sv: Snarkande hÄst!

:D Vi har en i stallet som snarkar ganska ljudligt! En gång hörde jag honom gnägga i sömnen mellan snarkningarna, han drömde nog att han fick mat! Gulligt!

Nej min snarkar inte, men en häst i förra stallet snarkade :)

Min stora valack snarkar, han drar stora timmerstockar så det hörs ut på stallbacken, snarkar era hästar?

Hahahahaha, nej, gud så gulligt att han snarkar :rofl: Jag har aldrig hört talas eller själv sett/hört en häst som har snarkat.. :D

Det kan bero på trånga andningsvägar, för många år sedan fanns en liten islänning som snarkade när han ansträngde sig på en ridskola jag arbetade på. Detta berodde främst på att näsborrarna var små och smala, veterinär utförde ett ingrepp ala plastik och vidgade näsborrarna så vips försvann snarkningarna.
Förträningarna kan även sitta djupare om jag fattat saken rätt, och omfattar inte bara själva näsborrarna.

Det kan bero på trånga andningsvägar, för många år sedan fanns en liten islänning som snarkade när han ansträngde sig på en ridskola jag arbetade på. Detta berodde främst på att näsborrarna var små och smala, veterinär utförde ett ingrepp ala plastik och vidgade näsborrarna så vips försvann snarkningarna.
Förträningarna kan även sitta djupare om jag fattat saken rätt, och omfattar inte bara själva näsborrarna.

Är du seriös? Snarkade hästen när den gick LEKTIONER på ridskolan :eek: Eller missuppfattade jag det där..? :angel:

Ja inte bara då, utan även i fritt tillstånd om den tvingades ta i så snarkade den mer eller mindre. Men hästen var nyinköpt och detta åtgärdades rätt fort.

Ja gomseglet är ett exempel, men det fanns något mer som veterinären förklarade.

Haha, alltså ursäkta mej men gud så roligt.. Typ på hoppning också tar den i för att komma över också snarkar den över hindret :rofl: Herregud! stackars lilla häst :D

Ja nu ägnade man sig iofs inte åt hoppning, men scenariot är ju fullt tänkbart på någon annan typ av ridskola.

På Island red jag en häst även det för en herrans massa år sedan, även den snarkade. Första gången trodde jag han var på väg att dö, varvid jag tvärstannade och vägrede rida vidare på denna häst. Den dog i varje fall inte den veckan, och med största sannolikhet hade den hästen problem med just gomseglet.

min lilla ettåring snarkar då och då... men när hon gör det så sover hon riiiiiiktigt tungt. Låter som en hel karl...

Våra betes-åringar snarkar och drömmer (med lustiga ögon-, öron- och benrörelser). Det jag reagerade på när jag satt och tittade på dem var att det snarkande ljudet kommer inte vid inandning som på människor utan med utandningsluften. Ingen aning om varför!

Mina föräldrars nordsvenska val. snarkar ... Jag blev skitskraj första gången jag hörde det, han låg ner & jag trodde det var ngt fel på honom :D

Min treåring, halvblod, snarkar högljutt och det gjorde hans mamma också. Det är så rörande och gulligt när han ligger helt utslagen och snarkar. Det brukar ofta vara någon som ringer eller kommer springande och tror att han är sjuk men det tror inte jag.

Jag har aldrig hört en häst snarka, vad roligt! En av skäckarna i stallet fiser dock i sömnen. Hon är en blyg liten dam och hade nog skämts om hon visste vad hon gör när hon sover. :rofl:

Var en rodskolepolle som låg ner och sov en gång. Han gnäggade högljutt och snarkade mellanåt. Då är man riktigt trött. Sweety <'3

Ja nu ägnade man sig iofs inte åt hoppning, men scenariot är ju fullt tänkbart på någon annan typ av ridskola.

På Island red jag en häst även det för en herrans massa år sedan, även den snarkade. Första gången trodde jag han var på väg att dö, varvid jag tvärstannade och vägrede rida vidare på denna häst. Den dog i varje fall inte den veckan, och med största sannolikhet hade den hästen problem med just gomseglet.

jaha då var det ungefär så min kompis häst lät när vi red sist. Det gick inte värst fort och min var knäpptyst , och hon har bättre kondis än min.

Ja minsan min stora kille snarkar sa att grannarna horde det

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
342
Senast: Malva1978
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka