Snälla...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare daffy
  • Startdatum Startdatum
D

daffy

...hjälp :confused:
Jag har bettek min häst som är en övervuxen ponny och registrerad i asrp och hingsten i asvh.

Stot som har full stam kommer att stå som okänd om jag regestrerar avkomman inom asvh men nu till frågan kan jag regestrera akomman nån annan stans så att stot inte står som okänd.

snälla hjälp :bow: :bow:

Jag antar att du menar att du har betäckt ditt sto...

Jag förstår inte varför stoet skulle behöva sto med okänd stam om du reggar avkommar hos ASVH :confused:

Är hingsten godkänd?

Om stoet är registrerat blir inte alls stammen okänd i ASVH, var har du fått det ifrån? Vad är det för pappa, är han godkänd?

Du kan väl regga hos ASRP avkomman kan ju mycket väl bli en ponny.

Om inte härstamningen (moderns) godkänns av ASVH kommer fölet att bli registrerat på grå papper med okänd härstamning på mödernet.

Efter som asvh endst är uppen för vissa stamböker dör inte asrp är någon av dem kommer morden stå som okänd på avkomman.
Higsten är c flamingo z.

Att avkomman skulle bli en ponny är inte så stor med tanke på att stot är 157cm och hingsten 172cm, och det vore ingen störe ide att stambokföra avkomman som ponny om man inte avlar för det.

Så långt är jag med.

Var inne på www.svehast.se och läste lite,
men kan man regestera en häst inom sh eller har jag fattat helt fel :confused:.

Det är bara de två alternativen som jag känner till så då är det väl bara att välja...
Om stoet är svensk ridponny bör hon väl kanske ha ponnyer bakom sig i stammen ? Isf kan det slå igenom och du kan få en liten avkomma även om föräldrarna är stora.

Blodtypar du får du med hela stammen (namnen alltså, papprenas färg ändras ju inte). Jag frågade nämligen när jag skulle registrera en häst med känd men inte verifierad härstamning. Blodtypade jag fick namnen stå med.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 365
Senast: TantAgda
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Gunnar
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 534
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar