Bernstein. brukar krylla av avkommor i YR/junioreliten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bernstein. brukar krylla av avkommor i YR/junioreliten.
Så en häst med stammen Heslegårds Rubin - Weltman skulle klassas som förmodligen väldigt snäll?
Försöker få grepp om hur jag skall tänka som nybörjare på äventyr i halvblodsaveln.
Men va? Har du slutat med fiskbullar och börjat med långbeningar!
vad skojsigt!
Sluta med fiskbullar tror jag inte jag kan. Däremot har jag tröttnat på hur man blir bemött som uppfödare när man bor norr om Vetlanda, så aveln har jag lagt ned.
Provsmakar lite på långbeningar kan man kanske säga?
Ska du avla eller ska du köpa ridhäst?
Ganesco avkommorna jag har stött på har inte varit särskilt snälla eller trevliga, kanske ju kanske varit annat blod som slagit igenom där. Spec en häst jag tänker på har även D-Day i stammen...
Varför undrar ingen vilka ston som lämnar snällt? Stoet har ju större inflytande i fölets fostran och borde spela större roll än hingsten...
Om jag inte minns fel (händer ) så visar forskningsstudier på att moderns inflytande inte är större än det genetiska. Rävar avlade på agressivitet blir inte mildare för att man omplacerar de som nyfödda med en rävtik avlad på att vara social och snäll med människor, liksom det motsatta hållet. Samma experiment har även gjorts på råttor med samma resultat.Varför undrar ingen vilka ston som lämnar snällt? Stoet har ju större inflytande i fölets fostran och borde spela större roll än hingsten...
Varför undrar ingen vilka ston som lämnar snällt? Stoet har ju större inflytande i fölets fostran och borde spela större roll än hingsten...
Min erfarenhet också. De i junior/YR eliten är ju inga duvungar direkt.Fast alltså, det är nog ingen garanti, de brukar vara ganska skarpa och heta.
Mvh Avbockad av Bernstein-häst mer gånger än jag kan räkna
Åh, tack för alla namn!
Jo, såklart att stoet också spelar in, givetvis. Men helt ärligt tror jag inte enbart att det är stoet (eller slumpen) som gjort t.ex. Cornet Obelenskys, Balubet du Rouet, D-Days och Sandakans avkommor skarpa
Därav var jag lite nyfiken på främst hingstarna. Men tack så mycket!
Kan lova dig att den med Ganesco blod och D-Day blod som är knepig har knepigheten från D-Day
Ja precis Vilken D-Day häst är inte knepig...Räck upp en hand du som träffat en okomplicerad
Intressant. Var D-Day pappa eller mer avlägsen?Jag får faktiskt lov att räcka upp handen men är noga med att betona en.
Intressant. Var D-Day pappa eller mer avlägsen?