snälla hjälp!

E

emmaandersson

hej! jag skulle behöva lite hjälp från er föräldrar. själv är jag 16 år.
Jo det är iallafall såhär, jag har en underbar pojkvän sedan åtta månader tillbaka.
jag vet lika väl som han att de här kommer kunna hålla, men problemet är hans föräldrar. Dom låter oss inte sova med varandra, vi får vara med varandra som längst till nio- halv tio på kvällen, även fast vi är lediga. vi ses bara två dagar i veckan. det är pga att jag har häst och han tränar i princip varje dag (utom helger och onsdagar).
jag accepterar att de är så, vi skulle ändå inte hinna träffas så mycket mer. MEN, jag skulle åtminstonde vilja få sova med honom. anldningen till att vi inte får sova med varandra är att dom är rädda för att vi ska ha sex och att jag skulle bli gravid. men jag äter p-piller och är väldigt försiktig som person så det är verkligen minimal risk att något sånt skulle hända...
jag tycker att de är jätte jobbigt att inte få träffas mer, vikan liksom aldrig krypa ner i soffan och kolla på en film på kvällen eller så, för då ska han hem.
dom har väldigt strikta regler i hans familj.
vi lever i två olika världar. jag i min värld där jag är ute med kompisar sent på nätterna, festar och så ibland (i viss mängd). jag är som sagt väldigt försiktig så att dricka tills jag deckar finns inte ens i min värld!
sän kommer vi till hans värld som aldrig är med sina kompisar, dels för att han tränar så mkt och dels för att han inte får va ute så sent på kvällarna.
jag vet inte längre vad jag ska göra, det är jätte jobbigt att inte få vara med han mer. vi vill kunna få sova ihop för att kunna få vara med varandra lite mer. detta ärså svårt att föklara, men jag mår så dåligt över att hans föräldrar ska få förstöra för oss :cry: för jag älskar honom mer än vad som går att beskriva. och det finns inget vi inte kan prata om, han är mer än bara min pojkvän, han är även min bästa vän. så vad ska vi göra för att få hans föräldrar att förstå att vi inte är ute efter att ha sex, utan att vi vill vara med varandra?:confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: snälla hjälp!

Ooj =( visa dom att kärleken vinner, menar att dom måste förstå hur ni känner för varandra..Älskar man någon o vill vara med den så kämpa för det tills dom verkligen fattar att ni e kära o inte bara ahr sex osv

ja jag är beredd att kämpa in i de sista, men dock är hans pappa näs intill omöjlit att prata med. har han bestämt något då är de så också...

Om ni vill ha sex kan ni ha det ändå även om ni inte får sova ihop...så vad spelar det för roll, egentligen?

Fast så är det väl att så länge man inte är myndig och fortfarande bor hemma får man rätta sig efter de regler som finns, de finns ju av en anledning och jag tror inte den anledningen är för att "jävlas" med er...

Jag har en dotter på 17, och hon hade pojkvänner som sov över när hon var runt 15. Vi bor ju väldigt off, så annars hade de knappt kunnat träffats.

Vet inte hur du ska göra med hans föräldrar.
Kanske informera pappan om att man inte behöver ha sex för att man sover i samma säng efter 21. Det kan man ha överallt även under dagtid ;)

Hans föräldrar vill antagligen bara väl för honom, och kanske de kommer över det om de märker att ni sköter er och visar att de inte behöver vara oroliga.

Prata med dina föräldrar. Kanske dom kan hjälpa er genom att dom pratar med hans föräldrar. Har dom träffats? Kanske kan ni äta middag tillsammans allihopa?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Red_Chili
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka