L
lullebulleh
Hej! Jag har en häst på foder. Hon kanske blir till salu så småningom. Hon är bara 5 år och knappt riden. Vackrare westernhäst finns knappt i Sverige. Hon går så fint i pleasure osv. Men för något år sedan släpptes hon ihop i en flock med runt 20 hästar. Och det gick inte, hon blev inträngd osv, och då har hon troligtvis bara sparkat och sparkat för att försvara sig. Och nu kan hon inte gå med alla våra hästar heller. Och när vi är ute och rider och hon går i mitten kan hon få för sig att sparka. Hon varnar inte före genom att tjura, vifta på svansen, lyfta lite på benen osv, utan bara värsta sparken utan att man är med.
Vill ju tävla henne i western pleasure (Man rider runt på fyrkantspåret och bedöms, kan ibland vara tätt och eipage som rider om väldigt tätt.) för det är det hon är bäst på och hon har pleasurehäst kropp till 100%
Men kommer hon någonsin att sluta med detta? Hur ska jag göra för att få henne att sluta?
Vill ju tävla henne i western pleasure (Man rider runt på fyrkantspåret och bedöms, kan ibland vara tätt och eipage som rider om väldigt tätt.) för det är det hon är bäst på och hon har pleasurehäst kropp till 100%
Men kommer hon någonsin att sluta med detta? Hur ska jag göra för att få henne att sluta?