SNÄlla hjälp mig

C

CarolineNSV

Den ene blir värre än den andre när de inte är tillsammans, tex. en i hage o andre i box (ser varandra ändå). Vad är bästa sättet att vänja hästen att vara ensam en stund? t.ex vid ridning, då den hästen jag inte rider blir sjövild!
jag har provat att ge hö men det skiter de i eller, springer runt och tuggar.

Provade o ha ene hästen i boxen när jag va ute och provade i 10 minuter. hon stod inne o gnägga o sprang runt. var även lite fuktig. vill ju inte stressa sönder hästarna!! eller är det ren ouppfostran?? Har haft dessa två tillsammans ca 2 månader nu.

Vad ska jag göra? Just nu känns det som om allt är jobbigt och tugnt!! :confused:

Caroline

Sv: SNÄlla hjälp mig

vänja!!

börja med att ha dom från varann 1 minut, typ gå på andra sidan stallet med den ena och kom sen tillbaka med det samma.

det dom behöver lära sig är inte att vara ensamma. dom behöver lära sig att kompisen faktisk kommer tillbaks, den försvinner inte för alltid.

öka tiden dom kan vara ifrån varann gradvis.

Sv: SNÄlla hjälp mig

vänja!!

börja med att ha dom från varann 1 minut, typ gå på andra sidan stallet med den ena och kom sen tillbaka med det samma.

det dom behöver lära sig är inte att vara ensamma. dom behöver lära sig att kompisen faktisk kommer tillbaks, den försvinner inte för alltid.

öka tiden dom kan vara ifrån varann gradvis.

Jopp det är väll det enda. jag har hållt på med detta. men de är två envisa typer :smirk: det är väll bara att vara tålmodig...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 236
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 584
Senast: Stereo
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II