C
champiiiion
Snälla ni ni måste hjälpa mig! Jag köpte en D-ponny i slutet av mars, när jag var och provred honnom var han som en underbarponny helt underbar men lite stel men de va för han hade vilat i en månad(jag fick han för ett billigt pris,) han var inte så stark när jag red han då och så så vi bestämde oss för att köpa honnom så hade jag lite och jobba med också.. så köpte vi honnom ja och jag skulle aldrig tänka mig att han var så stark som han är, jag red på vanligt tränsbett först det som jag fick med honnom när vi köpte honnom, men de slutade med att han skenade iväg med mig, sen nu så får jag rida på pelhambett utan gummi(utangummi=skrapare) jag hade med gummi också men de brände så i munnen på honnom och han gick inte alls bra med det.. men nu för ett tag sen så upptäckte vi ett sår i munnen på honnom som vi trodde va en cancer böld så vi åkte rakavägen till veterinären och kolla upp det, som tur va det bara ett sår som snart har läkt i 7 veckor de tar tid så nu rider jag bara på hackamore och det funkar inte alls. han springer iväg och jag kan inte gallopera på honnom inte ngt typ inte ens i paddocken utan att det blir helt galet, så nu har jag slutat me galoppen ochtravar bara.. jag har börjat tänka efter att ibland när jag ska till stallet så känner jag inte rida nu igen och så ska de ju inte vara det är inte så att intresset har svalnat heller utan bara det att jag tycker det är jobbigt att rida när han är så stark och de såret kommer ta sin tid. börjat tänka på att sälja honnom men det kan jag inte jag skulle igentligen behöva en mindre storlek ponny men jag kan inte med att sälja honnom (han har varit vanvårdad) och han har flyttat från hem till hem till hem.. Jag vill så gärna ge honnom en till chans med bett men det kommer ta så lång tid! och mitt stora intresse är att tävla men dom tävlingarna vi har vart på så har vi vägrat ut oss varje gång men träningar hoppar vi 110 bana enkelt. Jag har värkligen beslutsångest och vet verkligen inte vad jag ska göra och berätta för mamma ? Och hur jag någonsinn skulle kunna lämna ifrån mig honnom för han är värkligen bara bäst endå lixom han är lixom bäst men endå är han "jobbig" och rida och jag skulle behöva storleken mindre ponny.. åhh det är så svårt och ni måste värklihen hjälpa mig att göra det rätta valet!