Snälla HJÄLP mej!

C

c_aroline

Jag ska på min första "riktiga" hopptävling på söndag och har några frågor som jag hoppas att någon här kan svara på!:)

1. Det är bedömning Två faser A:0 A:0. Innebär det att om man blir felfri i grundomgången är det omhoppning med en gång?

2. Finns det något som säger att man måste ha ett vitt schabrak på lokal nivå?

Tacksam för svar snabbast möjligt!;)

Sv: Snälla HJÄLP mej!

Fråga ett : Ja det stämmer
Fråga två : Nej absolut inte, du får ha vilken färg du vill på schabraket.

Vi fick iallafall lära oss bedömingarna, det är ju de som de flesta frågorna brukar gå runt.

dessutom har mycket ändrats för oss som tog grönt kort under kortets första år ....

Vi fick iallafall lära oss bedömingarna, det är ju de som de flesta frågorna brukar gå runt.
Man man får ju ha TR med sig, så det är ju bara att slå upp bedömingarna om det är så... Jag tog grönt kort för 4 år sen eller så tror jag, inte så långt tillbaka mao.

alltså sånt här bör man kunna om man tagit grönt kort :p

När tog grönt kort sa dom att det handlade mer om att lära sig slå i TR än att lära sig alla regler, för det är möjligt att komma ihåg allt.
Men TS hade ju faktiskt en anning om första frågan, hon ville bara få det bekräftat och bedömingar kom inte jag ihåg att jag fick lära mig när jag tog kortet.

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: cewe
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 073
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 990
Senast: Otherside
·
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: ridelev
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka