Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

K

KarinoGlofaxi

Hej behöver lite hjälp med ett namn till min Amerikan Akita tjej 8v hämtade henne idag.:love:

Hon e en tuff tjej som inte verkar bry sig om så mycket....:banana:

här är hon
amazingsexveckortva.jpg
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

Seikoo-succe, hime-prinsessa, Hachiko kommer inte ihåg vad det betyder på japanska. Emiko, kommer inte på några fler japanska namn för det ska det väl vara på en japansk hundras?
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

Det hade ju varit jätte kul med ett japanskt namn, men det e nog inte så lätt att hitta och vad det betyder
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

mamman till silver i silver fang (för övrigt världens bästa filmer:love: ) heter ju putchi/pudji (hur det nu stavas). det tycker jag är fint. och dom är ju akitas. hon födde ju en otrolig valp!! ;)
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

Åhå, såg denna valp både igår och idag i tidnigen bla och shit va söt hon är!! :love: :love:
Vill själv så gärna ha en Am. Akita!! :love:


Namnförslag:
Dolse
Thea
Alfa
Tilda
Wilma

Men gud, är totalt käääär!! :love: :love:
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

Lite olika namn:

"Indian namn"

Calapooya
Cheyenne
Jicarilla
Kiowa
Nayantara
Shoshone
Tewa
Yatara

Japanska namn

Aika - "love song"
Aimi - "love beauty"
Akira - "bright; clear; dawn"
Amaya - "night rain"
Chika - "wisdom"
Cho - "butterfly"
Hana - "favorite" eller "flower"
Hoshi - "star"
Mari - "beloved"
Miwa - "beautiful harmony"
Naomi - "above all, beauty"
Sora - "sky"
Suzu - "bell"
Takara - "treasure"
Yuri - "lily"
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

Gud vad avundsjuk jag blir.:love: Önskade mig också en akita men som tur var kom jag på bättre tankar. Hade nog inte klarat av rasen.

Du måste uppdatera om hur det går!:bump:
 
Sv: Snälla ett tufft namn till min lilla tjej

Varför ska den ha ett japanskt namn då rasen är Amerikaniserad ??

för att akitan har sitt ursprungsland - japan. men hemland är USA. förr hette dom great japanese dog
det är alltså i grund och botten en japansk hundras - men USA och japan delade sina stamböcker (för att japan inte ville ha in usa's utspädda blod i sina hundar) och då kom en amerikansk variant till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 550
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 634
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp