snacktråd western i skellefteå

H

Harmonica

Howdy, alla westernryttare i skellefteå!

Tänkte kolla om det finns något intresse för en gemensam snacktråd här på forumet.

Sv: snacktråd western i skellefteå

Ja visst finns det westernryttare i Skellefteå, vet dock inte hur många som hänger här på buke...

Kul att du, Aleksis, skrev nåt, sprider vi ryktet kanske vi blir fler!:)

Jag var på ridhuset (KDRF), med Signal för tredje gången i lördags och det kan man säga att det var litte blandad rodeo korsad med lugn, busig ena minuten och lat den andra.
Ska nog åka till helgen oxå, han behöver miljötränas för snart är det ju Nickeclinic!

Har du vart ut med eran häst nåt nyligt då?

Hallå vänta nu, vilka är ni?!

Jag är ju inte från skeå utan hemmahörande hos Nicke, dock utflyttad till Ersnäs för tillfället men jag kanske får vara med här iaf!

Ja det är helt ok!:)
Jag hittade ridintresset för typ 2år sedan, har nu en häst som heter Signal Brodde, 9-årigt varmblod som jag startade med i februari i år.
jag har tränat honom själv med lite hjälp, har haft en ridlektion med Nicke i sommar och tänkte nu rida "våran" Nickeclinic.
Så, vem är du då?:)

Ahaa då har jag nog inte träffat er!

Jag heter iaf Jeanette, har ett quartersto som heter Whizzl Stop, en av Nickes kunder som äger henne så nu bor hon hos mig på obestämd tid! Har vuxit upp hos Nicke och ridit hans hästar, sen haft mina hästar hos honom och nu står W i ersnäs sen jag flyttat!

Vi ska åka på AJ clinicen i älvsbyn den 20e, sen hade jag tänkt komma på "eran" clinic om det fortfarande finns platser kvar! :) Lär komma ner iaf, med eller utan häst lixom!

ok, så det är du som har whizzl stop! Jag var o kollade på Nickes augusticlinic, hemma på jonsgården under lördagen, tror nog jag vet vem du är.
Men kommer du på våranclinic så....
Hur går det med whizzl stop då, är det full träning eller?
Själv så var jag ute med Signal igår i blåsten men idag får han vila, är väll mer Hundväder än hästväder!
Hadde nog tänkt åka på ridhuset i veckan men vädret måste då städa upp sig innan jag vill dra iväg med hästtrailern.
var är man och rider i ersnäs då?

Ahaa okej! Ja vi var ju med där, var när jag precis hade nytagit henne!

Ja jag önskar att vi vore det, hon sträckte sig dock i bogen för några månader sen så vi har tagit det lugnt! Men nu är vi på spåret igen! Letar intensivt efter lämpligt ridhus! (inom rimliga avstånd)!

Idag vågade vi oss ut på en liten travrunda i snöstormen, dock inte något vidare trevligt väder! Hon som jag står uppstallad hos har en jättefin ridbana med paddex och hela kittet! Så den är superfin att rida på annars är det ridhus som gäller!

Ok, men kul att ni är på G igen!:)
När jag började med Signal så tänkte jag skicka honom till Nicke för inridning, så jag hadde hem hon som har stallmasage för att kolla igenom honom och hon hittade då att han var svag på högersidan och känningar i si leden. så det började med rehab träning från marken, och träna upp musklerna, tog nån månad innan jag ens kunde rida min nya häst, men tillslut var han återstäld, så sen har vi tränat på!

Jag har vart o kollat på en Aj clinic, då red bettan på my serina
Men Ni ska rida nu då den 20e?

just kommit hem från ridhuset med min stalionhorse without the balls:D

Jahaaa visst är dom trevliga??

Jag är en evig stomänniska, gärna rödhåriga också (vi har så mycket gemensamt ;))

Idag fick Sessan vila, jag var så slut och orkeslös, men imorgon, då blir det ridning och resten av veckan inför clinicen!!! :)

Jo jag ska oxå ladda inför kommande clinic,
tänkte ut och ladda i lössnön just nu.
Blev ju rent av gode fint väder, bara man är klädd!:)

Blev ett rejält träningspass i pudersnö på banan idag! Var till ridhuset i lördags, lyx!!

Hästen går på topp, gick över på stångbett idag igen, roligt när man kan sitta och finlira på en hand igen!

Kul! Pudersnö är bra att träna i, Vi har en ganska brant backe på gärdet som jag brukar rida upp och ner för i snön, bra för bygga muskler på hästen!:)
vilket ridhus var du till då?

Jag var till Hällans!

Blir AJ clinic till helgen och Nickeclinic nästa helg i Umeå! JIPPI!

Kul! Jag ska rida för Aj någon gång, tänkte jag.:)
Jag är jättepeppad för Nickeclinicen hoppas bara att Signal är lika peppad,
Jag hadde ut han på lina igår och han var full av energi, hoppade o studsade!
BUSIG, kan man lungt säga.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill köpa en vara från Hööks, men den finns bara i Skellefteå och Hööks vill inte skicka från butik. Är det någon här på Buke som...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Houdinie
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 588
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Bapelsin
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka