Då är det ju kört för min del. Jag orkar inte se någon hel serie för att kunna döpa mina kattungarDet finns julspecialer som är filmer men ser man endast dem missar man storheten i det hela!
Sedan säger jag bara Torchwood (Captain Jack!)![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är det ju kört för min del. Jag orkar inte se någon hel serie för att kunna döpa mina kattungarDet finns julspecialer som är filmer men ser man endast dem missar man storheten i det hela!
![]()
![]()
Då är det ju kört för min del. Jag orkar inte se någon hel serie för att kunna döpa mina kattungar![]()
Det finns julspecialer som är filmer men ser man endast dem missar man storheten i det hela!
![]()
![]()
Kända hästar såklart! Antingen inom galoppvärlden, legender eller mer nutida sporthästar.Någon som har tips på namntema till Biggans bebisar? Det är 5 flickor och 2 pojkar. Mamma heter Birgitta och pappa heter Kevin så de namnet går ju inte att spela så mycket på.
Då är det ju kört för min del. Jag orkar inte se någon hel serie för att kunna döpa mina kattungar![]()
Skitkatt!Nu är torrfodret tydligen så pass gott att hon vägrar äta blötmaten med ipakitinen och laktulosen.
Men, men. Jag antar att jag ska vara glad att hon äter i alla fall. Kanske ska försöka svänga om en vetklinik och köpa några påsar av en annan smak på blötmaten. Kul att jag just fick hem en megaleverans på smaken som hon varit så förtjust i senast.![]()
'
Sista saken, tråkigaste saken. Veterinären misstänkte FORL i en eller två tänder, som jag misstänkte alltså. Så i höst blir det tandvård för båda killarna, kommer kosta mellan 13000-18000 kr. Med min tur blir det väl det senare![]()
Men det låter horribelt dyrt! Jag drog tre tänder på Nikita, FORL, 4500 inklusive röntgen. Fort och lätt gick det också, in ut på mindre än en halv timme, fick ta hem henne direkt så hon fick vakna upp i lugn och ro hemma i sin kattsäng.
Oj, så billigt är det inte här. Men det finns ett maxtak iallafall så jag vet att det inte kan bli mer än totalt 19000 kr. Men här har de katterna hela dagen och tar dem när de hinner under dagen som jag förstår det, de vill att man lämnar åtta och så kan man hämta vid fyra någongång. M kommer upp i maxtaket är jag ganska säker på med tjockis borde pepparpeppar inte det, så jag hoppas att det blir runt 13000 "bara".
Sen hade M väldigt svårt att läka sist så vi var säkert på fem-sex återbesök och de fick skära upp allting och börja om, det är inte billigt och ingår såklart inte i maxpriset..
Jag skulle definitivt ringa runt till olika kliniker och kolla priser, det kan skilja åtskilliga tusenlappar. Vad jag gillade var också att jag fick vara med under hela processen. Satt i ett hörn och kollade. Jag hade bokat tid, så behövde inte vänta i väntrummet alls, lugnande spruta, vänta lite, sedering, rulla in och ta röntgenbilder, dra tänder (det tog tre, fyra minuter max). Fick en liten pratstund med vet och sedan åkte vi hem. Kilade och köpte metacam (apotek runt hörnet) medan Nikita sov. Min vet ville att hon bara skulle äta torrisar för att undvika matrester i såren, men jag har hört att olika veterinärer rekommenderar olika.
Eh vad gäller tjockis, har du funderat på att sätta upp flera galler efter varandra in till M:s rum? Hinderbana är bra för bantning!![]()