Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min tokkatt Simba är som tokig nu, jagar alla flugor som kommer in...
Ja. Han äter upp dem. Även getingar...Äter hon upp dom också?
Nej fy vad tråkigt! Stor kram till erUtöver cryptosporidium har jag nu fått veta att Luna har coronavirus.
Min älskade, fina lilla kise.
Hon är ung (1 år på onsdag), har haft det länge (alltid?) och har mer än bara coronaviruset att kämpa emot i kroppen. Kan det bli värre?
Utöver cryptosporidium har jag nu fått veta att Luna har coronavirus.
Min älskade, fina lilla kise.
Hon är ung (1 år på onsdag), har haft det länge (alltid?) och har mer än bara coronaviruset att kämpa emot i kroppen. Kan det bli värre?
Tack!Men usch då. Nu vet jag inte vad hon har för "krämpor" annars, men jag läste så sent som i går att coronaviruset i sig inte är någon större grej, väldigt många katter har det, utan det är om viruset får för sig att mutera som det inte blir bra (nämligen FIP). Och det händer nog ändå egentligen rätt sällan med coronasmittade katter. Men det där kanske du redan vet. Hoppas hon kryar på sig med det andra.
Tack!Nej fy vad tråkigt! Stor kram till er
Det som gör det här extra bisarrt är att hon mår så bra i övrigt. Det enda som märks på henne är att magen krånglar nu och då, annars är hon den piggaste och lekfullaste katten någonsin. Och det är ju på sitt vis lugnande - jag behöver inte oroa mig för att hon lider nu. Förhoppningsvis lyckas hennes kropp göra sig av med både parasiten och viruset, och det snart. Allt jag kan göra är att hoppas, för det finns inget annat som går att göra.
Insåg att anledningen till att katterna ville äta hela tiden var för att få i sig vätska (vi har sommarvärme även här). Faten var nämligen renslickade från gelé, och blötmatsbitarna låg kvar. Så dum jag är som inte tänkt på det. Skvätte därför extra vatten på blötmaten, och det fungerade.
Ställde dessutom en kopp med vatten i vardagsrummet, åtminstone den ena katten brukar tycka att det är oemotståndligt med vatten eller annan vätska i kärl hon inte annars blir serverad från, på platser hon inte annars blir utfodrad. Det är ju lite problematiskt med "blötmatskatter" som inte dricker vatten (åtminstone inte mina). De fick några torrfoderbitar också, som kanske lockar fram drickinstinkten.
Jag har alltid i extra vatten i blötmaten även om mina är bra på att dricka. Vatten på flera ställen kör jag med jämt också, de gillar att kunna välja Fast rätt ofta ser jag dem dricka ur sunkvattenpölar ute fast de alltid har fint vatten inne...
/mvh slaven