Jag kom på att jag glömt uppdatera om min pojke
Det var återbesök den 28 september där det efter jämförelse av de gamla ul bilderna ifrån 29 juli konstaterades att hans senskada hade gått upp betydligt
så Surt eftersom att han kändes så himla fin innan återbesöket och rörde sig fräschare än på länge dessutom var jag så säker på att den åtminstone börjat läka och bli fint.
På volt i högervarv så var han 1 gr halt vänster fram och bak och var såklart halt i vb efter provokationen. Och skadan hade gått upp såpass mycket att jag själv som inte kan ul överhuvudtaget kunde till 99% säkerhet säga att den inte var så stor vid första ultraljudet
hältan i vf har skymtats lite här och där vid vissa veterinär besök men inte på varje för att göra det så mycket enklare dock finns det ingen böjprovs reaktion vilket ändå är skönt.
så ordinationen blev platt men större hage (läs större rast hage istället för boxhage) då han blev stressad i liten och började springa istället.
Ridningen ska långsamt trappas upp till 60 minuter uppsutten skritt och långsamt introducera trav efter att han kan gå 60 minuter uppsutten skritt utan att markera eller bli knackig, vi får börja med omkring 100-200 m trav och sedan öka successivt.
Men vi hade lite problem att hålla hans kompis ute ur hans sjukhage så han sprang såklart massor när kompisen ville in till honom och maten men istället sprängde staketet
och som lök på laxen så fick han kolik 2 gånger på en vecka som misstänks vara magsår så han behandlas för det också just nu
så ridningen blev något uppskjuten för att få ner värmen,hältan och irritationen i magen men nu är vi igång med ca 20 minuter skritt och han känns riktigt riktigt fin sån bjudning har han och han älskar verkligen sitt jobb
det har varit väldigt mycket upp och ner men det känns som att vi långsamt börjar puttas in på rätt väg och att han börjar tagga ner litegrann (från utom när det vankas ridning då blir han en riktig kanonkula tills matte har studsat upp på ryggen och ridit iväg 15 meter) ursäkta om texten blev väldigt flummig men det har hänt så mycket grejer samtidigt som det egentligen är sovdags
Jag skickar med en liten bild bara för att han är så söt
Visa bifogad fil 103980