Snacka om dåligt minne!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 676
M

Matilda_o_Bonita

Kom idag på, när jag städade ryktlådan, att jag glömmt hur man lindar hästens ben. :eek:
Det var åratal sedan jag lindade, då bara på ridskolehästarna, har inte behövts helt enkelt nu när jag har egna pärlor, och under tiden har det bleknat bort i minnet. Någon som kan friska upp mitt minne? :confused: Hur hårt ska lindorna sitta? Spelar det någon roll hur man lägger paden under lindan, asså, om man viker den bakifrån och framåt, eller framifrån och bakåt? När man börjar linda, ska man börja högst upp, längst ned eller på mitten? När man har kommit till slutet av lindan, ska kardborren vara på utsidan, framåt, bakåt, eller på insidan av benet? Kan inte förstå hur jag lyckats glömma, men måste lära mig igen nu när mitt 4 åriga sto är inriden, och hon har mycket "kännsligare" ben än ponnyn, dessutom är hon den typen som tycker att det är superkul att bli riden, och därför så blir det en del brall, framförallt i galoppen, och jag vill gärna inte dra på henne en onödig skada bara för att matte inte kommer ihåg hur man lindar. :smirk: Hon är heller inte va vid att bli lindad och jag vill inte att hon ska bli orolig när man lindar för att matte råkade dra för hårt första gången man skulle bli lindad. :crazy:

Sv: Snacka om dåligt minne!!

Det är svårt att förklara, men du ska börja på mitten och linda "bakåt" så knäppet är på utsidan och bakåt, så har jag lärt mig iallafall

Sv: Snacka om dåligt minne!!

*Ger järnet och puttar allt vad jag orkar.*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka