Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

fetange> Tumba är lite fel håll för mig då vår gård ligger norr om stan så letar jag bara stall norrut. Det optimala vore ett stall runt Upplands Väsby, men Färingsö får fungera tills vidare. Jag är därute ändå och håller lektioner till och från.

*kl*
Tänkte uppdatera här inne också eftersom det var fler som undrade om tandanlag. Såhär ser Vera ut efter operationen. Hon ser inte klok ut.
mars1-600x800.jpg

Och såhär såg tanden ut. Tänk att den suttit i hennes öra?
20120315-001610.jpg

Här har han det på sig

32908958.jpg

Det fungerade fint att rida på. Ingen jättestor skillnad mot bett faktiskt :)

Jag hade lite tid att slå ihjäl efter ridningen också så jag påbörjade projektet med att dela manen.
Jättenöjd ponny med flätor :angel:

32908957.jpg

Åh det där såg spännande ut! Du får hemskt gärna PMa mer info till mig med :)

:D
härliga bilder!
Om Snöggur visar att Islandshästar kan hoppa så bevisar väl Kveikja att de inte kan ... :p

Så typiskt "islandshästfolk" att löshoppa med "nakna" hästar: skulle man vilja se när "storhästfolket" löshoppar sina dyrgripar med träns och bett. ;) kulturskillnad är det allt! :)

Kveikja kan verkligen inte hoppa ;) men hon kan inte ens hålla ordning på benen när hon springer eller står så det är fullt normalt :rofl:

Ang. Hoppa nakna, så nästa gång blir det benskydd fram och bak plus boots. Så som Andi o Kveikja brukar sprida bommar omkring sig så är det nog säkrast. O inackorderingen som oxå var med, hennes häst var jag helt säker på att hon skulle bryta benen av sig! Hon hade sämre teknik än Kveikja :D

Men förhoppningsvis skall väl hästarna bli bättre med övning? ( eller är vissa islandshästar hopplösa? *hopp - lösa, hihi*

Oj vad stor tanden var. Jag hade ingen aning om hur "roten" skulle se ut, kul att du uppdaterar med bilder. DÅ vet jag lite vad jag har att vänta :)

Fetange: Kan du PMa mig också med info vart du köpt hackamoret? :)

Jag kan inte låta bli att tycka att det ändå är lite fränt. Men det är nog skönt att bli av med tanden :)

Jag kan inte låta bli att tycka att det ändå är lite fränt. Men det är nog skönt att bli av med tanden :)

Jag skulle nog använda uttrycket faschinerande. Hur 17 får man en tand i örat liksom :confused:
Min pappa hade en tand i gomen som upptäcktes när han i vuxen ålder skulle dra visdomständer. Han hade ju alltid känt den där tanden, men han trodde ju att det var normat :P Men även om den tanden satt helgalet så var det iaf i munnen och inte i örat :confused:

För er nyfikna: Gomtanden drogs ut :D

KL

Tycker lite synd om fetange som får PM:a hela Buke. :angel: Ni kan väl prova googla halv-hackamore och trycka på den första träffen! :D

Tack, skulle precis fråga annars :D

I onsdags var jag själv ute och red Vaenting en runda. Galopperade på fälten :love:

IMG_3819.jpg

Och Rigel har fått fluff :D

IMG_3872.jpg

Det är ju en missbildning som skedde när huvudet växte fram, jag tycker att det är imponerande att blir rätt så ofta som det ändå blir.

Imponerad är väl inte riktigt rätt ord? :crazy: Underlig förekomst är det hur som helst, jag hade faktiskt inte hört talas om det innan det drogs upp i tråden nu.

Det är ju så gulligt :p Skulle helst vilja ha i grått dock..

Haha läste din kommentar och sen direkt fjordtokans kommentar

"Det är ju en missbildning som skedde när huvudet växte fram"

Tänkte jag amen det där var ju lite lågt för lite fluff :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
236
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 981
Senast: LenaH
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka