Snabbt svar tack!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare EvelinaSkoldenborg
  • Startdatum Startdatum
E

EvelinaSkoldenborg

Jag har en 5 åring som blir 6 i april.
Alltså tävlar jag avd B. Det jag undrar är om jag måste göra två felfria ritter i 90 för att få gå upp till 1 m osv. Eller kan jag starta 1 m i avdelning B eller måste jag börja med 90?
Jag vet att jag måste ha två felfria för att få gå upp i avd A. Men gäller det även B, att man måste "klassa upp sig" eller kan jag starta lite blandat?

Tack
Evelina :)

Sv: Snabbt svar tack!

Vet inte riktigt om jag förstod frågan rätt.

Men om du vill starta säg 90 och 100 samma dag i avd B så går det bra.

Blev lite rörigt :crazy:

För att jag ska få starta 1m i avdelning A så måste jag ju ha 2 felfria starter i 90 och 1m i avdelning B först?

Men måste jag ha två felfria ritter i 90 i avdelnign B för att få starta 1m och 1,10 i avdelning B.

Tack för svar! :)

du behöver 2 felfria rundor på samma höjd eller högre än du ska starta i avd A. Dvs om du har 2 felfria rundor i 1,10 får du starta 90,1m och 1,10 i avd A.

Du behöver inte kvala för att starta en högre höjd (undantag 1,30 och högre). Så det är fritt fram att starta 1,20 som första start även på en 6 åring (och 5 åring också för den delen). Sen om det är vidare bra är en annan historia.

Din häst räknas som 6 åring hela detta år även om den inte "fyller" förren i april.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar