snabbt svar tack

Seabaz

Trådstartare
Hur många tum är en sadelgjord?

Jag ska köpa sadelgjord men vet inte hur lång den är.

27", 30", 33", 36" finns att välja på

Jag vill ha en gjord som är runt 60cm plus minus nån cm

Sv: snabbt svar tack

Är inte en tum 2,54cm?

Då borde ju 27" vara närmast 60cm *räknar*

27*2,54= ca 69cm

Eller? :D

jaa jag letade på google och kom också fram till att 27" nånting är runt 65-70cm och blev så paff då för hur jäkla stora hästar har westernfolket??? Om det liksom är MINSTA storleken! :eek:

Jag har för min att mina gjordar är 34 tum i storlek, dom har jag till ett varmblod som är 162 i mh och ett halvblod som är 160 i mh.

Jag har en quarter o paint men dom e långa gjordarna så jag köpte en kortare men den visade sig va lika lång(hade inte kollat storl på den gamla) tänkte köpa efter ögonmått,tyckte den verka kort:angel:
Så jag har oxå funderat på d för min går upp lång på båda sidorna ...:rofl:

Du tar det mått som du har typ 27 X 25,4=685.8 alltså 68.6cm

jag har en som är 26" så det går att hitta mindre storlekar... men de vanligaste är ändå de kring 28"-32"...

Jag har 28 och 30 på mina verkar passa flera olika hästar faktiskt. Quartrarna behöver nog lite längre då dom är grova runt bröstkorgen, skulle jag tro.

Min totto drar 55 på en dressyrgjord... westerngjorden vill jag dock ha en aningens längre så en 68-69cm gjord borde ju passa men ska försöka hitta en liiite kortare ändå kanske...

Men konstigt då min häst ändå är "quartertyp" om man kan säga så... han är väldigt stabbig!

I vanlig gjord drar han 110-115 beroende på stropparna och typ av engelsksadel

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
725
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: attheedge
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18