Snabbt svar, please

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ylva86
  • Startdatum Startdatum
Y

Ylva86

Skulle vilja be om att få ett snabbt svar på en fråga från er som vet. När det står swb på en häst i registret. Vad innebär det?

Sv: Snabbt svar, please

SWB-Swedish Warmblood, d v s hästen är registrerad som ett renrasigt svenskt halvblod.

Tack för snabbt svar.:bow::bow: De som inte har den beteckningen är alltså inte renrasiga? Har inte full stam?

De som inte har det är oftast importer så det har inget med stammen att göra utan visar att hästen är född i Sverige. Den kan ha importerade föräldrar men räknas som SWB om den är svenskfödd.
Det finns också en hel del äldre hästar som inte har det efter namnet.

Återigen tack. Både till dig och baronen.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka