Snabbaste vägen till kolmården

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag ska åka till Kolmården med barnen och mamma nästa vecka och börjar titta lite på kartor vad som är snabbaste vägen dit. Jag utgår från Västerås och enligt hitta.se så ska det ta knappt 2h och enligt enrio ska det ta 2,5 h så frågan är vilken väg som är bäst? ;)

Hitta vill att jag ska åka över kungsör, alltså följa väg 56 medans Eniro vill att jag ska åka till Eskilstuna och sedan småvägar ner. Rent spontant känns hittas alternativ det bästa men är det någon som har några andra idéer som går fort? ;)
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

Då skulle jag åka över Kvicksund, mot Kungsör och vidare på 56:an! :)
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

När jag åker till Västerås, är det rv 55/56 som gäller från Norrköping.
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

När jag åker från kolmården till västerås är det bästa vägen, som sagt rv 55/56 som gäller.
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

Skönt att se att alla är så eniga med mig! :D Nu återstår bara att få upp mamma på morgonen... Barnen kan jag i värsta fall bära ut i bilen men mamma orkar jag inte bära... :p:D
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

Jag provade båda vägarna, via Eskilstuna dit igår, och hem via Kungsör. Föredrar klart den senare vägen :) Skiljde ungefär en halvtimme i tid, vet inte i mil, men att åka över Eskilstuna är ganska slingrigt, förutom vägen mellan Katrineholm och Norrköping då, så den tog längre tid.
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

Jag anade att det var så... Det är ju rätt märkligt att eniro inte har den snabbaste vägen, varför vill de trycka in folk över Eskilstuna? Då har jag färdplanen klar i alla fall!
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

Nej det verkar hemskt onödigt att köra via Eskilstuna. Eniro har konstiga idéer för sig ibland. Från Linköping till Eskilstuna vill de att man ska ta en snirkelväg som tar längre tid än den skyltade vägen....
 
Sv: Snabbaste vägen till kolmården

Om jag orkade så skulle jag maila och fråga någon på Eniro hur de tänker när de lägger upp vägbeskrivningar... Men jag vet inte om jag ids riktigt... :p Jag har ju buke som är betydligt bättre än alla andra informations sidor! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
T
Gravid - 1år Börjar bli lite nojig nu inför förlossningen och ville höra om ni har några tips till mig. Jag väntar andra barnet, och är beräknad...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp