B

bussig

Hur tränar jag upp snabbheten i hand och skänkel. Tränaren klagar ganska ofta att jag är osnabb i handen och skänkeln. En gammal vana som är svår för mig att bryta.

Sv: Snabbare.

Jag hade frågat min tränare om vad skilnaden skulle bli, med att rida hästen på det sätt som tränaren tycker du saknar.

Jag försöker själv tänkapå att rida mina hästar med ingen hand och skänkel utan sits.
Att man kan slippa använda hand och skänkel faktiskt i många lägen med en bra sits. Som tex en klockren skänkelvikning - utan en enda skänkel.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
517
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 897
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar