Snabba svar önskas angående sår

anjescka

Trådstartare
Min kille lyckades halka ut ur transporten igår och rev upp ett sår precis under kotan och fick ett skrapsår under bakknät, det under kotan ser bra ut idag, är ett rosa och rent köttsår som inte är djupt, skrapsåret syns knappt
Han stod med lindor och Bot inatt och utan nåt i boxen under dagen, hagarna är superleriga just nu tyvärr 20 cm lera säkert :( så idag fick han stå inne för att inte riskera lymfangit mm.
Men nu till frågan: Han ska få gå ute några timmar imorgonbitti 2-3 h typ, om ni vore mig, skulle ni då försöka linda på morgonen (och i såfall med vad) eller släppa ut honom utan något för att lufta och tvätta ordentligt efteråt? när det bara är några timmar han ska gå i leran?

Ge mig lite åsikter angående bakterie/infektionsrisk tack! :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 376
Hästvård Efter att ha haft min nya häst i 1 vecka drygt, blir han dålig. Skulle ut och rida i söndags morse när jag såg att vä bak var tjockt och...
Svar
16
· Visningar
5 514
Senast: insearchof
·
Hästvård hur skulle ni ha gjort? jag har varit bortrest i två veckor och min häst har fått vila under den här tiden. när jag kom hem för...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: HippoK
·
L
Hästvård lånar min kompis användarnamn Min häst hade ett litet sår på insidan av bakbenet när jag tog in henne här om dagen. Det var inte...
Svar
3
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar