Snabb hjälp önskas!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LuddeLump
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 747
L

LuddeLump

Jag ska ev köpa släp idag, och är lite osäker på vad jag behöver för lastvikt. Hur mkt på ett ungefär väger en normalbyggd stor b-ponny?

Sv: Snabb hjälp önskas!

Tja, runt 250 kg kanske? De flesta normala släp får du lätt lasta en fullstor häst, men du kanske tänker köpa ett enhästars? Men då får du iaf lasta en stor häst.

/Camilla

Glöm inte att kolla vad du får dra med bilen och vad du får köra med körkortet....

Bilens tjänstevikt = släpets totalvikt
och tillsammans får dom inte väga över 3,5 ton för då behöver du ett BE körkort

ungefär vad jag gissade, under 300 kg. Så med en lastvikt på ca 600 kg borde jag kunna köra lagligt med 2 b-ponnyer.

Jo, det där med totalvikt mm har jag koll på, men har sämre koll på vad pållarna väger... :angel:

Jag har b-ponny som jag skulle kalla för normalbyggd (dartmoor), 1,20 hög. Jag mätte henne till 300 kg förra sommaren, och då var hon ganska tjock... :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 209
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 825
Senast: Murray
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
395
Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka