Smyger mig in på galoppforumet...

amalia

Trådstartare
Jag har enbart hållit mig till "rid"relaterade forumen tidgare. Nu har jag börjat att smyga mig in lite här på galopp då jag sedan något år tillbaka hjälper till att rida lite galopphästar hos min hovslagare och hans fru. Har ridit en gång på täby, och det var nog det värsta jag har gjort:eek:;) Trodde att jag var någorlunda vältränad, men de är skillnad på aktiva muskler fick jag vackert erfara. Tänkte hela tiden att nä jag orkar inte, jag orkar inte, sedan tog en annan röst i huvudet över som sa: jo du måste!!

Numera hjälper jag dem att arbeta hästarna hemma.
Trots att jag ridit i ett bra tag och har ett eget halvblod så är det lite annorlunda att rida galopphäst, men himla kul! :)

Tänkte bara "ge mig tillkänna" och även passa på att fråga om det är någon som har en häst till start i morgon på täby, då jag ska åka med dit för de jag hjälper har två hästar till start!

Sv: Smyger mig in på galoppforumet...

Kul att du har blivit lite intresserad!!! Med lite mera träning så fixar du säkert ridningen på banan också utan blodsmak i munnen. Du har i alla fall rätt inställning, det värsta som finns är de som bara ger upp och säger att de inte orkar. Jag började hos en tränare där jag hellre dog än gav upp, härdad blev man...

Jag har ingen starthäst imorgon men 4 på torsdag.

Sv: Smyger mig in på galoppforumet...

Ja, det är jätteskoj att prova olika inriktningar inom ridsporten, var gren har sin tjusning!!

Håller mig borta från banan ett tag till tror jag;) Men nu kan jag ialla fall klara av att rida min egna hemma först och sedan rida totalt 8 vändor i en 500-metersbacke utan att varken få träningsvärk eller bli flåsig!

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag har alltid sett mig själv som en hopp- och fälttävlansryttare. En unghästproducent. Men det var flera år sedan jag tröttnade. Jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 293
Senast: MissFideli
·
Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?