Smycka & Dekorera sin egna sadel

Sv: Smycka & Dekorera sin egna sadel

varför ska du ha sådana pälsbitar? :crazy:

Jag ska försöka hitta ngn sida/kurs där jag kan lära mig sy i läder och sy egna träns osv. :D

Fy vad fult!

Ska man ha en toolad sadel ska man köpa den toolad!

Alla har ju olika smaker. Man måste ju våga sticka ut också. Och man hade faktiskt såna där *pälsbitar* förr på westernsadlar för att hålla värmen och liknande. Men du kanske bara gillar dom nyare sadlarna!! :crazy:

Nja kanske inte riktigt min smak.. hehe :angel: men smaken är som baken.. och det är väll helt ok att hitta sin egna stil.. :bump:
Skulle aldrig våga mig på att göra mönster eller dyrligt i lädret. Men har man en slät sadel kan man ju köpa till lite silverdetaljer och kristaller... :idea:

Har ni smyckat ut eller dekorerat om eran egna sadel?
Och då menar jag något som ni gjort själv hemma.
Själv håller jag på syr sånna här pälsbitar som ska hänga på varsin sida av sadeln: http://www.sawtoothsaddle.com/oldtime_cody_saddle
Dessa "Pälsbitar" som du ser på bilderna är locken på sadelväskor och ingen dekoration som bara hänger på sadeln. Locken är klädda med angoraull. ( ett litet klargörande av fakta)

Det var inte direkt i min smak!
men det är roligt att du vågar prova något nytt och står för det du tycker :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Utrustning Hej alla här på buke! Har hemma en sadel på öppet köp och håller på att bestämma mig om jag ska behålla den eller inte. Den är lagom...
Svar
7
· Visningar
1 517
Hundhälsa Märke ni av någon sådan med eran hund? Ska tydligen inträffa vid 17-22 månader ungefär. Anledningen till min fråga är att jag märkt av...
2
Svar
24
· Visningar
4 128
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 193
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård