Smuggelhundar säljes?

G

Gris-Eva

Hur reagerar ni när ni ser en sådan här annons.?
Jag tycker att det luktar smuggel lång väg.........:mad:

http://www.annonsfynd.se/444009.htm

Jag fattar knappt vad det står i annonsen och det framgår ingen fakta om ålder, ras, vaccinationer, stamtavla etc.
och kolla telnumret. Det är inte svenskt!

Sv: Smuggelhundar säljes?

Say WHAT? :confused:
Jag fattade verkligen ingenting av annonsen :p.
Så nej, svenskt är det förmodligen inte. Men jag måste säga att jag skrattar mest, för hur korkad är man inte om man faktiskt skulle svara på en sådan annons?

Samma annons har funnits ute ifjol och det kan ju faktiskt vara så att det är någon som inte kan svenska och har suttit med ordboken och översatt rakt av.

Tvivlar på att smuggelvavvor säljs för så billig penning.

Kan ju också vara någon som skämta med läsarna aprillo :cool:

Sant iofs att de är väldigt billiga. Fast då låter det ju mer som att det skulle vara ett skämt.

I think its översatt med ett sånt där translation-program. Samma som man kan hitta i import-elektronik.

Or as Gnist says, some one is skämta aprillo.

Kenneln finns i Georgia, Usa i alla fall om den heter magic manor som användarnamnet är i annonsen :cool:

Kennel Name: Magic Manor
Breed: Chihuahua
Notes: When only the tiniest will do! We offer exquisite, top quality Chihuahua puppies that will steal anyones heart. We breed from top quality bloodlines and our quality shines through! visit our website or call for more details. prices $1000-$3000
Shipping: Shipping is an additional $250
City, State: Nicholls, GA
Country: USA

Och samma bild som i annonsen finns även i deras bildgalleri, så några smuggelhundar lär det inte vara..

Senast ändrad:

Det ser ut som att en engelsksprakig person helt enkelt anvant sig av en san dar internetsida dar man kan skriva in ett helt stycke text och den "oversatter" det at dig. Testade en sadan sida pa tyska till svenska en gang och det blev hel-tokigt. Men kan man inte ett dugg svenska vet man ju inte heller hur tokigt det blev? +23 ar val landsnummret till Nigeria? Kanske ar en nyinfyttad nigerian (sager man sa?) som inte kan svenska annu? For engelskan var det ju inget fel pa.

mysko... Varfor satta ut annons i Sverige for sa lite pengar? 1000-3000 USD ar ju inte precis 2500 kr? Tror knappast att uppfodaren planerat att exportera till Halland (som det stod i annonsen). Kanske har en van eller nagot i Sverige, men for det laga priset far man ingen importerad hund. Och varfor det konstiga telefonnummret?

Skulle tro att det ska vara 2500 usd och inte sek.

Har säkert uppmärksammats även "over there" att vavvor är big buissnes i lilla sverige = de annonserar för att tjäna pengar.

Ja, du har nog ratt. For tidigt pa morgonen for mig att tanka i USD. ;) Undrar om nagon faktiskt nappar och vill importera valp fran sa langt borta?

Kan man importera plottar, aussies etc., så finns det nog de som gärna plockar in vavvor också. Om inte annat så kanske någon uppfödare behöver nytt blod i sin uppfödning.

vet att det finns små hundar valpar på marknader i litauen(vet ej hur man stavar det),där säljer dom alla småhundar för ca 500kr per valp,och det e många som tar in dom olagligt i landet! dom tjänar ca 4000-10000kr per valp!!! såg en annons på blocket om ng dvärgkorsningar för 6500kr st med mops i, så stog det att man hämtar hunden ng stans i skåne i enbil....jag skulle aldrig köpt en hund på det sättet...oseriöst! ingen annan som har sett den annonen?

Telefonnumret går till Kamerun. Det är en variant på ett Nigeriabrev. Den kennel som står i annonsen har ingenting med det hela att göra. Man ska helt enkelt lockas till att köpa en hund billigt, sätta in pengar på ett konto. Någon valp existerar inte.

Jag mailade uppfodaren och fragade om hon mojligtvis exporterade sina hundar till Sverige, och det gjorde hon absolut inte. Hon har visst haft detta problem med "stulna" bilder forr. Hoppas att ingen gar pa det... Kan man rapportera sadana annonser?

Det måste man väl kunna göra. Alla annonssajter brukar ju ha någon slags administration dit man kan höra av sig för att rapportera annonser med tvivelakigt eller rent olagligt innehåll.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 831
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 170
Hästmänniskan Ja kort och gott har det blivit så i mitt fall. Bestämde efter ett moget övervägande att min häst och jag skulle gå skilda vägar. Ett...
2
Svar
38
· Visningar
5 819
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 533
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka