Smuggel/lurendrejeri?

doglover

Trådstartare
Finns människor som skriver väldigt dålig svenska och blandar med engelska som har valpar. Bulldogs, chiuauha(stavas?) etc.'

De lägger ut annonser på sidor som Nappet och liknande.

"Hej
antagande innebär att du tar det gratis på din egen jag inte sälja det till dig,bor du med valp i familjen för alltid , valparna är från Kamerun, jag kan skicka dem till dig på onsdag via flyg DELTA PETS AIRLINES ,Jag bor i Kamerun, alla mina valpar har papper och de är friska, I vilken stad bor du??? bor du långt från flygplatsen????valparna är hemma utbildade, de är bra med barn,och vänligt till andra hus sällskapsdjur vill du att en manlig eller kvinnlig??? valparna är 8 veckor gamla
Jag väntar ert svar

P.S du kommer att betala transportkostnaderna av valp"

JAG SKREV DETTA (ville undersöka annonsen lite närmre, verkade liksom väldigt skum)

Hej!

Jag såg din annons på hastannonser.se gällande Gratis valpar.

Finns det någon valp kvar?

Här är från en annan annons:

"Hej Ann,
Är glad att läsa från dig. Min Bulldog är hemma utbildad och mycket bra med barnen. hon spelar med min 5-åriga son hela tiden. nedan är bilder av henne. Hon har alla handlingar och kommer att komma med dem. om du är intresserad av min valp och sedan komma tillbaka till mig för mer information och detaljer.

Hon är en sådan vacker valp. det är den typen av mitt jobb som gör mig ge henne ut. Jag ger henne för 300euros inklusive alla utgifter. Vad jag menar med antagandet är att när du tar dig valp, kommer du att vara laglig ägare till valp. Hoppas att läsa från dig snart så vi kan göra arrangemang för betalning och leverans.

Du kan föreslå vad du har och garantera mig att du kommer att hantera valp med tillbörlig omsorg och skicka mig bilder när hon anländer ditt hem. Vi kan fortfarande arbeta på detta. Låt mig höra från dig.
"

Jag har sett flera sådana annonser och fått svar på dem och alla l åter likadant. Valparna skulle skickas från USA, alla ville ha ens hemadress för leverans + att de ville ha EURO allihop.

Hoppas ingen går på det bara.

Sv: Smuggel/lurendrejeri?

Att svenskan ser underlig beror nog på att de verkar använt nån typ av översättningsprogram.

Ja, men varför just EURO? Och varför den valutan om nu valparna kommer ifrån USA?

Jag har ju skickat på svenska till dem... men men det finns ju översättning till det också antagligen.

Härligt med Nigeriabrev om hundar nu också. Det är självklart en bluff, och ingenting i världen är gratis.

Aha, så måste det vara. EUROn är ju värd mer.

Pengar, pengar, pengar.....

Nä, så vf skulle "renrasiga hundar" vara gratis nu då?

De lockar med populära raser och bilder på dem...

Är det en fråga? För att på något sätt lura folk att tex betala frakter och förskottsavgifter för sin nya fina hund som sedan inte kommer, eller på något liknande sätt lura godtrogna människor.

PÅen annons svarade jag att jag ville åka och köpa hunden direkt, då svarade dem givetvis inte tillbaka.

Tja, går det så går det.

Annars så har jag hört att de stora pengarna numera finns i fertilitetsbranschen.

Sådana här och liknande annonser där valpar säljs till priser som absolut inte matchar marknaden i övrigt ska man anmäla till ansvarig på annons sajten.

Jag har själv anmält annonser där chovovvor, chivovor, chevor:confused: säljs renrasiga för 6000 kr och där man ser bilder på ynkliga små saker som ser allt annat än välmående ut:(

Sådana här och liknande annonser där valpar säljs till priser som absolut inte matchar marknaden i övrigt ska man anmäla till ansvarig på annons sajten.

Det fetstilade begriper jag inte. Ska folk inte få sätta sina priser själva menar du :confused: Ska andra som anser priset vara för billigt sitta och leka poliser och anmäla till annonssiterna??

Vad ska anmälas?? Att priset enligt dig är för billigt??

Jösses.... Mycket har jag läst, men detta är nog en av de skummaste meningarna på länge :cool:

Fast visst ska man dra öronen åt sig om någon vill sälja något långt under marknadspriset. Om man orkar anmäla eller inte är väl upp till var och en, men "god tro" finns inte längre, så köper man tex en dator till 3 x under marknadspriset och den kallas ny så förväntas man förstå att den är stulen.

Lurendrejeri säger jag bara... har sett några få på blocket men de flesta hittar man på nappet.se Sök på "antagande" så hittar ni en hel del:crazy: varför inte köpa en apa...;)

Pris: 5 000 kr

Vi har fyra stora chihuahua valpar som kommer att göra en bra följeslagare till din homes.they är en månad två veckor gammal.
-Erica hona, hon är en månad två veckor old.well vet. älskar att leka och mycket söt.
-Nancy hona, en månad två veckor gamla, främlingar kärlek har alla vet register och gillar människor som bryr sig om henne.
-Telma hane, potta utbildad kärlek främlingar och mycket respectfull
-Lily.she kommer att göra en bekväm bostad för utbildade you.Toilet, som älskar att leka med andra husdjur och tycker om människor omkring henne.
. för intresset för våra valpar kontakta oss för mer information.

Lite skum annons, blandat språk, rena rama svengelskan och det var ett udda pris för den rasen. Såg en annan som sålde renrasiga chihuahua valpar för 5000 kr och de skulle vara reggade, brukar inte dom vara rätt dyra?
Finns många bluffgrejer, tyvärr är det oskyldiga djur inblandade i mycket.

Jisses, jag läste vidare och nu undrar jag vad det är för sida, det var ju 40 annonser från samma skojare i olika städer med samma stil och stavning, pott-tränad hund mm. Himmel!!!

Senast ändrad av en moderator:

*KL*
Jag hittade en sån annons på hästnet imorse. Nyinlagd att de ger bort Chihuahuauor (ursäkta men jag lär mig ALDRIG stava till det :o) och skickade över hela Sverige.

Jag anmälde den så fort jag såg den och nu ikväll när jag kollade var den borta i alla fall. Men jag begriper inte de som kan gå på det. Obegriplig svenska och gratis hundar som brukar vara dyra, det känns inte så seriöst direkt.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 438
Senast: Acto
·
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips... 2
Svar
23
· Visningar
4 428
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte om jag kommer få så mycket napp på denna tråd men jag tänkte ge det ett försök. För att försöka göra en lång...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Drago
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
7 009
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈