smörja wintec sadel..

Man behöver inte smörja syntet, det är ett dött materal. faktum är att man bör undvika att få fett på syntet, för det kan skada synteten. Det är därför man har stigläder i syntet till dem.

Om sadeln blir smutsig kan du göra rent den med en svag diskmedellösning eller med speciellt rengöringsskum. Men smörja behöver du inte göra.

Då jag hade syntet sadel så duschade jag den i badkaret hemma med shampo. Jag shamponerade in den ordentligt skummig och sköljde av och lät torka och sadlen blev som ny.. Ett hett tips mvh malin

Jag brukar hänga den över staketet, löddra in lite hästschampoo och bara spola av med slangen. Det är ju det som är hela vitsen med syntet ju! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Kan man smörja en lädersadel med rapsolja? Blir det bra? Ska försöka putsa upp en halvrisig sadel och har tyvärr ingen läderolja...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Liten
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård