Smörgåstårta. Recept?

Sv: Smörgåstårta. Recept?

Majo är ju annars väldigt enkelt att göra själv :) Men, du kanske är allergisk mot någon viktig ingrediens?
 
Sv: Smörgåstårta. Recept?

1526174_609907995742006_1715044900_n.jpg


Så inte jättemycket till tårta kanske, men lite? :p

Hur som helst så var det "Hellman´s - with a touch of garlic" vi använde.
Så jag började med att "gojsa ihop" majonnäsen med räkor, ägg, dill, salt, peppar och lite pressad citron.
Det fick stå och "gotta till sig" (som de säger i tv) i kylen en liten stund
Sedan bredde vi ut det på två st. jubileumskakor - och över det sedan hade vi på romansallad, en massa räkor (lagda som i ett hjärta ;) ) gurka och dill :)

Så himla enkelt och GOTT! :d :d :d
 
Senast ändrad:
Sv: Smörgåstårta. Recept?

Tårtan blev helt ok, kanske inte snyggast i stan men vääääldigt uppskattad!
Jag själv tyckte att lagret med leverpastej blev lite stabbigt och skulle jag göra om den hade jag blandat ut pastejen mer och kanske använt majonäsgurka istället för bostongurka och definitivt haft lite tunnare lager.
 
Sv: Smörgåstårta. Recept?

leverpastej tar verkligen över om det blir för mycket.. Men kul att den blev uppskattad!

Den här tråden har gjort mig sugen på smörgåstårta.. Kanske skulle göra en liten någon dag!
 
Sv: Smörgåstårta. Recept?

De där ser ju helt underbara ut!
Mimosa sallad är en styggelse, blir alltid sur när jag är bortbjuden och det serveras smörgåstårta som jag älskar. Skär upp en bit, tar en tugga och blir kräkfärdig av det söta slisket. Borde förbjudas, mat är mat, frukt är frukt och dessa ska inte blandas.
 
Sv: Smörgåstårta. Recept?

De där ser ju helt underbara ut!
Mimosa sallad är en styggelse, blir alltid sur när jag är bortbjuden och det serveras smörgåstårta som jag älskar. Skär upp en bit, tar en tugga och blir kräkfärdig av det söta slisket. Borde förbjudas, mat är mat, frukt är frukt och dessa ska inte blandas.

Själv blir jag sur när det är en hujeda mig massa tonfisk i. Sen tycker jag mimosasallad smakar bättre när man gör den själv. Det ska inte vara en så pass rinnande så att brödet blir fuktigt.
 
Sv: Smörgåstårta. Recept?

nä, massa tonfisk ska det inte heller vara. Det ska vara väl avvägt men absolut inget sött!
Det tar över hela tårtan och det känns som man äter efterrätt med majomäs, kräks!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp