Smörblommor?

D

Dolores_88

Är det gifitigt även för kaniner?
Vad händer om de äter det, vilka symptom?

Orolig.... :crazy:

"GIFTIGT ÄR: lökväxter, vitsippa, bolmört, vildpersilja, smörblommor, lupin, potatisblast, potatisgroddar, idegran, rabarberblad och vanlig sallad är heller inte nyttigt för kaninen. Kaninerna får kraftig gasbildning och diarré, då kaninerna inte kan rapa eller kräkas är det mycket farligt.
Om kaninen kottar löst ge den då endast hö och vatten tills den kottar hårda kulor igen. (Minska pellets mängden till kaninungen därefter.)"

hittade bara det... hoppas det hjälper dej lite... :)

Färsk smörblomma är giftig men inte torkad sådan.
Symtom vet jag inte vad som blir och jag vet inte vad för mängd som behövs för att det skall bli dödligt farligt heller bara att den inte är giftig torkad tex om det ligger i höet.

Hm, nyplockad räknas det som färst? Jag tror det.
En av kaninerna är sjuk, men inte den andra.
Jag tror att Minta, 7 år och 5 månader, får sluta sitt liv nu. :cry: :cry:

Ja, jag tror det får bli så.
Hon är riktigt dålig, men jag ska rådgöra med vet.

Jag har ingen aning faktiskt.. :crazy:
Kan vara något annat som är orsaken.

jo, jättetrist :cry: :cry:

När min kanin fick trumsjuka låg han helt utslagen å skakade, men vi tog honom till vet så han fick dropp å medicin, nu blir han dålig så fort han får gå ut å täa gräs så vi har vart tvugna å flytta buren til en gräsfri plats...

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 975
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 842
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar