Smok´n lantern

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare XanderBabe
  • Startdatum Startdatum
X

XanderBabe

Undrar om någon vet hur avkommorna blir humörsmässigt efter honom.
Vill ha en hingst som lämnar lite vassare än normalt eftersom stoet vi ska betäcka är nog det sävligaste och lugnaste på denna jord.

Vi funderade på Wall street banker men det blev för mycket inavel, samma på Super arnie. Någon som vet nått om Smok´n lanterns avkommor?

:bump:

Sv: Smok´n lantern

Passat en trevlig individ , Fighter Crown. Som unghäst var han snäll o gjorde allt man bad honom om.Kan tänka mig att han fortfarande är så. Tyvärr har han varit mkt skadad. Vacker som en dag är han iaf!

Missile är en annan som då stod i stallet, Fighters raka motsats. Het & vass märr.

Vi har ett litet sto som bara kan gå med en kompis i hagen eftersom hon försöker döda andra hästar. Hon är relativt het i humöret och piper mycket. Men springa, det kan hon, meriterad i V75 med bra placeringar.
Enda nackdelen är att hon pga storleken förlorat 2 lopp på målfoto ;)
Som vinnare (blev tvåa) i uttagningen och som tvåa (blev trea) i finalen...

Vi har ett litet sto som bara kan gå med en kompis i hagen eftersom hon försöker döda andra hästar. Hon är relativt het i humöret och piper mycket. Men springa, det kan hon, meriterad i V75 med bra placeringar.
Enda nackdelen är att hon pga storleken förlorat 2 lopp på målfoto ;)
Som vinnare (blev tvåa) i uttagningen och som tvåa (blev trea) i finalen...

pga storleken menar du att hon är en liten en ? :)
Då får man kanske hoppas på att det blir ett sto om vi betäcker med han :)
Är dom travsäkra? det är ju olika för olika individer, men jag tror även att det har lite med stammet att göra.. men man vet ju aldrig :)

Har haft hand om många av hans avkommor och tycker att han är en väldigt prisvärd hingst. En del avkommor får en ponny-gen i sig men de flesta är normala, och det beror ju kanske en del på mamman också. De jag har träffat har normalt humör, lätta att hantera, har haft lätt för sig i uppträningen o.s.v. Sedan finns det ju givetvis undantag.

Jag har passat många av hans avkommor, och har en själv. Min erfarenhet är att de är väldigt snälla, lätta att träna, inget komplicerat liksom, men aningen fjantiga (men det går ju att träna bort). En helt ok hingst.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: tanten
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023