pastejja
Trådstartare
nu håller jag på att få krupp,det visar sig att det iblandkommer in hästar i vårt stall från en närliggande ridskola (privathästar/ponnyar)och de kan stå där en timme, eller något innan de ska iväg.. Handlar om att lämna sadel, vänta in någon eller vad det nu varit för anledningar. Dessutom har folk samma kläder i olika stall (dessutom är det visst någon sjuka på gång. I min lilla värld så är detta absolut fyfy, inget av de stallen jag stått på accepterar att man tillfälligt tar in hästar bland de permanent installade. Det har på vissa stall funnits gästboxar för övernattande, men de har varit skillda från inackorderingarna. Är det jag som är överkänslig? Vad har ni för smittskyddspolicy i era stall? Kanske ska tillägag att mitt sto är dräktigt, det finns ett par hästar i stallet som tränar och tävlar, men det har jag insett att jag får acceptera eftersom det inte är ett stall för avelsston, utan ett vanligt hederligt inackorderingsstall.Snälla, berätta hur ni gör, och finns det någon bra sida där jag kan hitta lite överskådlig smittoinfo som jag kan dela med mig av vid nästa stallmöte eller innan?
U
U