miss_kala

Trådstartare
Har haft min pålla på bete nu sedan i juni. Hon har gått med två andra hästar och har inte haft kontakt alls med andra hästar än dom.

Till 1a september ska hon flyttas tillbaka till stallet igen. Pratade med stallägaren idag, och hon blev lite orolig att jag skulle dra med mig några smittor till stallet, pga att hon har ett dräktigt sto som hon är väldigt rädd om. Och det kan jag verkligen förstå!

Har slarvat med vaccinationerna nämligen, :o så nu fick jag göra om grunden igen. Hon ska få den andra sprutan innan jag flyttar henne. Stallägaren sa att även om hästen inte visar symptom, kan den bära på smitta. Så jag blev ju lite ställd här!

Sen har hon mugg också, kan det smitta? Alla tre hästarna som går på betet har fått det.

//Miss Kala\\

Går det inte att ha dom i separata stall?
Alla hästar kan vara smittbärare.Det är bara på vissa det bryter ut på.
Om hästen inte har feber.snorig eller hostar så skulle inte jag vara osäker på att ta hem hästen.

Det härjar A2 virus runt om i landet.

Är stoägaren noga med att vacc sin häst bör det inte vara några problem.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 312
Senast: mily
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat