Smitare körde på hästen

Sv: Smitare körde på hästen

Håller helt å hållet med. Den där vägen är livsfarlig, dom flesta kör fortare än 50 kilometer i timen och finns flera som buskör efter den vägen oxå. Sedan går det bra mycket lastbilar på vägen oxå, dom kör bra fort dom oxå.

Ungdommar på mopeder och crossar som medvetet försöker skräma hästarna (har varit med om det själv).

Och våra hästar var inte tossiga har blivit passerade av mopedgäng och det gick bra. Men en jäkel på cross som medvetet kör för nära och gasar på precis vid rumpan på hästen man sitter på då blir det reaktion från hästen det blir det.

Om nu hästen skadade bilen kan ägaren till hästen bli skyldig att betala skadestånd till bilägaren.
Det har hänt mig. Fick betala en summa till en bilägare som fick en regäl buckla i sidan sedan min förra häst spakade till bilen. De smög ändå förbi mig o hästen.

Man får som ryttare/hästägare endast betala om man betett sig oansvarigt. Det kollade vår kassör i en klubb jag var aktiv i förut upp. Och med oaktsam menades så grova saker som att med flit backa in/rida på bilar. Inte ens när en bil stod parkerad på anvisad
P-plats och en häst skadade bilen var hästägaren ersättningsskyldig.

Men å andra sidan så skulle jag också betala om min häst skadade ngns bil om chauffören körde som folk.

Mest troligast inte i detta fall, iochmed att bilägaren körde därifrån.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 068
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
823
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 340
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar