Efter närmare 20 år som osminkad har jag nu börjat ha lite mascara till vardags! Jag har raka fransar så jag böjer dem hjälpligt och använder sedan Sky high mascaran som jag tycker fungerar bra. Nån som testat och gillar den? Eller har ni någon annan favorit? Vill ju gärna ha den där fejklooken
Men min egentliga fråga var egentligen vilken borttagning ni tycker funkar bäst? Jag kör vattenfast mascara så att böjen ska hålla sig (vilket den gör perfekt) men när de säger vattenfast så skojar de inte för den sitter fan som BERGET. Jag glömde sminka av mig en gång när jag skulle på vattengympan. Man "gnuggar" ju ögonen lite för att inte få vatten i dels i duschen, i poolen, i duschen igen osv.. sminket satt som det gjorde på morgonen när jag applicerat typ.
Men det gör ju också att det är grissvårt att få bort. Just nu använder jag den här:
Visa bifogad fil 165740
Tycker inte den fungerar något vidare. Jag får spendera rätt mycket tid på att liksom gnussa upp fransarna med bomullsrondellen typ som när man applicerar mascaran för att det ska försvinna. Det irriterar huden rätt mycket kring ögonlocken. Så, något tips på en lite mer effektiv rengöring?