Sminktråden

Jag var på H&M idag och skulle köpa rosa mascara men det verkar som att den inte finns mer 😞 Någon som har tips på en rosa mascara som inte blir jättehård när den torkar och som helst inte kostar mer än 120kr? Jag såg att det finns från stargazer. Är det någon som har provat deras mascaror?
 
Jag var på H&M idag och skulle köpa rosa mascara men det verkar som att den inte finns mer 😞 Någon som har tips på en rosa mascara som inte blir jättehård när den torkar och som helst inte kostar mer än 120kr? Jag såg att det finns från stargazer. Är det någon som har provat deras mascaror?
Jag har Maybellines Sky High i rosa, har du provat den?
 
IMG_3504.jpeg

Min Makeup by Mario är här! 😍
 
Tack 🤩 Jag har redan som jag behöver beställa på apotea så det blir ju perfekt i så fall!
Hur känns den på fransarna? Vissa mascaror blir så hårda när de torkat
Jag tycker att den applicerar lite för mycket produkt när den är ny, men det går att borsta bort en del med en kam eller borste. Den torkar ju, så vet inte om du tycker att den är hård. Jag tycker nog att det är lite så när det är för mycket produkt som den torkar. Därav att jag borstar igenom fransarna efter applicering.
När man använt den ett tag blir den bättre. Min favorit är den som är burgundy i färgen, den har blivit min vardagsmascara 😍
 
Body shop hade rea, så det blev deras cleansing balm som jag köpte. Ska bara använda upp det lilla jag har kvar av min clean it zero, så ska jag ta den i bruk sedan :)
 
Body shop hade rea, så det blev deras cleansing balm som jag köpte. Ska bara använda upp det lilla jag har kvar av min clean it zero, så ska jag ta den i bruk sedan :)
Hur är det, var det inte så att Body Shop håller på att lägga ned i Sverige efter att ha gått i konkurs?
 
Är det någon som liksom jag har problem med att alla mascaror ger fällning under ögat efter några timmars användning, och som faktiskt hittat en mascara som funkar?

Jag måste ha väldigt blöta ögon, eller oljig hud runt ögonen eller något. Blir svart under ögonen av vattenfasta också.

Jag sminkar mig i regel bara med lite foundation och mascara, men tar lite puder runt ögonen för att det ska bli lite torrare, det hjälper lite med inte nog för att mascaran ska sitta en hel dag.

Så, tips? Budget typ obegränsad om produkten är magisk :D
 
Är det någon som liksom jag har problem med att alla mascaror ger fällning under ögat efter några timmars användning, och som faktiskt hittat en mascara som funkar?

Jag måste ha väldigt blöta ögon, eller oljig hud runt ögonen eller något. Blir svart under ögonen av vattenfasta också.

Jag sminkar mig i regel bara med lite foundation och mascara, men tar lite puder runt ögonen för att det ska bli lite torrare, det hjälper lite med inte nog för att mascaran ska sitta en hel dag.

Så, tips? Budget typ obegränsad om produkten är magisk :D
Har du testat 38gradig mascara? Typ idun vatn 38 graders eller senseis? Jag tycker de sitter bättre än vanlig vattenfast. Smular inte på gymmet heller.
 
Är det någon som liksom jag har problem med att alla mascaror ger fällning under ögat efter några timmars användning, och som faktiskt hittat en mascara som funkar?

Jag måste ha väldigt blöta ögon, eller oljig hud runt ögonen eller något. Blir svart under ögonen av vattenfasta också.

Jag sminkar mig i regel bara med lite foundation och mascara, men tar lite puder runt ögonen för att det ska bli lite torrare, det hjälper lite med inte nog för att mascaran ska sitta en hel dag.

Så, tips? Budget typ obegränsad om produkten är magisk :D
För mig fungerar Maybelline Sky High bra. Inget smul, har flera färger och inte ens vattenfast. Även Loreal Telescopic smular inte. Men det kan säkert vara individuellt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 811
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 871
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 091
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp