Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu tar jag upp en gammal tråd för att jag har två smink frågor!
1. Hur sminkar ni er på sommaren när det är varmt? Själv klart så måste man ju inte ha smink alls men OM ni har det alltså!
2. Om man har nånting på huden som blush eller concealer. På verkar det hur man blir sol bränd då? Eller att det kan bli nån konstig reaktion från det om man har det i solen osv?
Jag har inget bra mascara tips men jag brukar köpa nån billig för ungefär 30-50 kr bara på tillexempel Normal. Och alla såna som jag har testat har varit bra iallafall!Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?
Gärna tips på borttagande medel med!
Ja jag tänkte mera om man ska vara ute mycket men inte på stranden eller ligga och sola eller så!Jag har aldrig nåt när jag är på stranden och ska sola hela dagen. Då har jag bara solkräm.
Men om jag ska på fest och vara utomhus så sminkar jag mig men mindre. Med solkräm under så jag inte bränner mig.
Ja jag tänkte mera om man ska vara ute mycket men inte på stranden eller ligga och sola eller så!
Ungefär vad har du för smink på fest på sommaren?
Jag missade visst att du frågat om detta.Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?
Nu tar jag upp en gammal tråd för att jag har två smink frågor!
1. Hur sminkar ni er på sommaren när det är varmt? Själv klart så måste man ju inte ha smink alls men OM ni har det alltså!
2. Om man har nånting på huden som blush eller concealer. På verkar det hur man blir sol bränd då? Eller att det kan bli nån konstig reaktion från det om man har det i solen osv?
Jag kom på vad den vatten fasta mascaran som jag har heter. Det är: W7 Oh so water proof. Och den kostar 30-40 kronor så väldigt billig men väldigt bra!Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?
Okej! Har du nåt tips om nån bra foundation som är glowig men inte så mycket täckande?Om jag har nåt alls så är det ungefär så här.
Min vanliga fuktkräm + fuktserum. Ibland byter jag ut min vanliga fuktkräm mot solkrämen istället för att ha båda. Beror på hur mycket fukt min hud behöver just då.
Solkräm
Nån lätt foundation eller CC-cream för att få lite glow men inte så mycket täckning
Puder om jag är mer glansig än glowig
Bronzer och rouge vid behov
Mascara
Läppglans med färg.
Favoriten just nu är NYX Fat Oil lip drip Missed Call.
Okej! Har du nåt tips om nån bra foundation som är glowig men inte så mycket täckande?
Det låter som en väldigt bra bb cream eller vad det är!Jag sminkar mig rätt olika på vintern och sommaren. På sommaren vill jag skimra mer, vågar lite mer färg och vill inte ha för täckande foundation på huden
Har ganska nyligen köpt en, osäker på vad det är ^^ färgad kräm (bb/cc cream kanske) från Nars som är perfekt. Återfuktar, lagom täckande, lite skimmer med spf 30 i nyans Mykonos. Väldigt fin. Sen har jag också ett kräm rouge från Fenty beauty som är ganska rött, pga syns mer när jag är brun, som jag gillar. Har samma märke på mascara men vattenfast, samma ögonbrynspenna och har också lite solpuder för countoring. Sprayar med dewy set spray från Anastasia för att förhindra att allt smälter samman/ åker av.
Men om jag är på stranden sminkar jag mig inte, då vill jag bara köra 50 solskydd och kanske vattenfast mascara.
Har aldrig märkt att smink påverkar huden på något sätt i solen. Men använder alltid solskydd, sitter ogärna i gassande sol och har gärna keps.
Jag gillar Lumenes CC-cream. Men jag har inte provat så många. Men den är trevlig tycker jag!
Inte smink, men relaterat.
Skulle vilja ha tips på en ansiktrengöring som tar bort smink bra. Får gärna vara i billigare änden (även om alla prisklasser är välkomna om de är bra). Den får gärna ha en lyxig känsla. Gillar de som "transformerar" typ balm to oil osv.
Tyvärr är jag inte så imponerad av banilas clean it zero, trots att många verkar gilla den så den går bort.
Jag gillar i och för sig Clean it zero, men The Body Shops variant med kamomill är väldigt bra på att ta bort smink och mascara. Även The Ordinarys Squalane Cleanser har jag kört mycket.Inte smink, men relaterat.
Skulle vilja ha tips på en ansiktrengöring som tar bort smink bra. Får gärna vara i billigare änden (även om alla prisklasser är välkomna om de är bra). Den får gärna ha en lyxig känsla. Gillar de som "transformerar" typ balm to oil osv.
Tyvärr är jag inte så imponerad av banilas clean it zero, trots att många verkar gilla den så den går bort.
Beauty of Joseon Radiance Cleansing Balm tycker jag tar bort smink i ett nafs och lämnar ingen hinna. Huden känns återfuktad.Inte smink, men relaterat.