Sminktråden

Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?

Gärna tips på borttagande medel med!
 
Nu tar jag upp en gammal tråd för att jag har två smink frågor!
1. Hur sminkar ni er på sommaren när det är varmt? Själv klart så måste man ju inte ha smink alls men OM ni har det alltså!
2. Om man har nånting på huden som blush eller concealer. På verkar det hur man blir sol bränd då? Eller att det kan bli nån konstig reaktion från det om man har det i solen osv?
 
Nu tar jag upp en gammal tråd för att jag har två smink frågor!
1. Hur sminkar ni er på sommaren när det är varmt? Själv klart så måste man ju inte ha smink alls men OM ni har det alltså!
2. Om man har nånting på huden som blush eller concealer. På verkar det hur man blir sol bränd då? Eller att det kan bli nån konstig reaktion från det om man har det i solen osv?

Jag har aldrig nåt när jag är på stranden och ska sola hela dagen. Då har jag bara solkräm.

Men om jag ska på fest och vara utomhus så sminkar jag mig men mindre. Med solkräm under så jag inte bränner mig.
 
Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?

Gärna tips på borttagande medel med!
Jag har inget bra mascara tips men jag brukar köpa nån billig för ungefär 30-50 kr bara på tillexempel Normal. Och alla såna som jag har testat har varit bra iallafall!
Men smink bort tagning har jag Nivea. Det är en flaska som är hälften blått och hälften genom skinligt så skakar man så det blandas när man ska ha den. Iallafall förmig så funkar den väldigt bra och tar bort allt smink och jag blir inte irriterad i huden av den eller nånting.
 
Jag har aldrig nåt när jag är på stranden och ska sola hela dagen. Då har jag bara solkräm.

Men om jag ska på fest och vara utomhus så sminkar jag mig men mindre. Med solkräm under så jag inte bränner mig.
Ja jag tänkte mera om man ska vara ute mycket men inte på stranden eller ligga och sola eller så!
Ungefär vad har du för smink på fest på sommaren?
 
Ja jag tänkte mera om man ska vara ute mycket men inte på stranden eller ligga och sola eller så!
Ungefär vad har du för smink på fest på sommaren?

Om jag har nåt alls så är det ungefär så här.

Min vanliga fuktkräm + fuktserum. Ibland byter jag ut min vanliga fuktkräm mot solkrämen istället för att ha båda. Beror på hur mycket fukt min hud behöver just då.
Solkräm
Nån lätt foundation eller CC-cream för att få lite glow men inte så mycket täckning
Puder om jag är mer glansig än glowig
Bronzer och rouge vid behov
Mascara
Läppglans med färg.
Favoriten just nu är NYX Fat Oil lip drip Missed Call.
 
Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?

Gärna tips på borttagande medel med!
Jag missade visst att du frågat om detta.
Jag har hooded eyes och har testat mig igenom ett antal vattenfasta mascaror senaste månaderna pga vill hitta "den perfekta" till mitt bröllop.

Nu är mina fransar inte så korta, men jag gillar t ex:

* Sky high waterproof från Maybelline.
(Mina fransar blir väääldigt långa och denna mascara har överlevt en begravning utan att jag blev det minsta svart under ögonen)

* Volyme million lashes waterproof från L'Oréal.
(Klarade en annan begravning utan att jag blev svart under ögonen, ger kanske inte riktigt lika mycket längd)

* False lash effect waterproof från Max Factor.
(Den har jag inte gråtit så mycket med, men ger mycket längd.)

Niveas remover som måste skakas för att blanda de två olika lagren, är den bästa jag har testat. Även riktigt envisa mascaror tvättas lätt bort med den.
 
Nu tar jag upp en gammal tråd för att jag har två smink frågor!
1. Hur sminkar ni er på sommaren när det är varmt? Själv klart så måste man ju inte ha smink alls men OM ni har det alltså!
2. Om man har nånting på huden som blush eller concealer. På verkar det hur man blir sol bränd då? Eller att det kan bli nån konstig reaktion från det om man har det i solen osv?

Jag sminkar mig rätt olika på vintern och sommaren. På sommaren vill jag skimra mer, vågar lite mer färg och vill inte ha för täckande foundation på huden

Har ganska nyligen köpt en, osäker på vad det är ^^ färgad kräm (bb/cc cream kanske) från Nars som är perfekt. Återfuktar, lagom täckande, lite skimmer med spf 30 i nyans Mykonos. Väldigt fin. Sen har jag också ett kräm rouge från Fenty beauty som är ganska rött, pga syns mer när jag är brun, som jag gillar. Har samma märke på mascara men vattenfast, samma ögonbrynspenna och har också lite solpuder för countoring. Sprayar med dewy set spray från Anastasia för att förhindra att allt smälter samman/ åker av.

Men om jag är på stranden sminkar jag mig inte, då vill jag bara köra 50 solskydd och kanske vattenfast mascara.

Har aldrig märkt att smink påverkar huden på något sätt i solen. Men använder alltid solskydd, sitter ogärna i gassande sol och har gärna keps.
 
Tips på BRA vattenfast mascara för korta, raka fransar? Har mycket hoods och oklart om jag vågar böja dem för mycket upp?

Gärna tips på borttagande medel med!
Jag kom på vad den vatten fasta mascaran som jag har heter. Det är: W7 Oh so water proof. Och den kostar 30-40 kronor så väldigt billig men väldigt bra!
Det är såklart o lika vad man gillar men jag skulle aldrig köpa tillexempel Loreal eller nåtsånt märke som kostar flera gånger såmycket men inte är bättre tycker jag. Men den från W7 funkar iallafall väldigt bra förmig även ifall jag har gråtit jätte mycket eller svettats eller så!
 
Om jag har nåt alls så är det ungefär så här.

Min vanliga fuktkräm + fuktserum. Ibland byter jag ut min vanliga fuktkräm mot solkrämen istället för att ha båda. Beror på hur mycket fukt min hud behöver just då.
Solkräm
Nån lätt foundation eller CC-cream för att få lite glow men inte så mycket täckning
Puder om jag är mer glansig än glowig
Bronzer och rouge vid behov
Mascara
Läppglans med färg.
Favoriten just nu är NYX Fat Oil lip drip Missed Call.
Okej! Har du nåt tips om nån bra foundation som är glowig men inte så mycket täckande?
 
Jag sminkar mig rätt olika på vintern och sommaren. På sommaren vill jag skimra mer, vågar lite mer färg och vill inte ha för täckande foundation på huden

Har ganska nyligen köpt en, osäker på vad det är ^^ färgad kräm (bb/cc cream kanske) från Nars som är perfekt. Återfuktar, lagom täckande, lite skimmer med spf 30 i nyans Mykonos. Väldigt fin. Sen har jag också ett kräm rouge från Fenty beauty som är ganska rött, pga syns mer när jag är brun, som jag gillar. Har samma märke på mascara men vattenfast, samma ögonbrynspenna och har också lite solpuder för countoring. Sprayar med dewy set spray från Anastasia för att förhindra att allt smälter samman/ åker av.

Men om jag är på stranden sminkar jag mig inte, då vill jag bara köra 50 solskydd och kanske vattenfast mascara.

Har aldrig märkt att smink påverkar huden på något sätt i solen. Men använder alltid solskydd, sitter ogärna i gassande sol och har gärna keps.
Det låter som en väldigt bra bb cream eller vad det är!
Vad bra att du inte tycker att det har på verkat huden att ha smink också!
 
Inte smink, men relaterat.
Skulle vilja ha tips på en ansiktrengöring som tar bort smink bra. Får gärna vara i billigare änden (även om alla prisklasser är välkomna om de är bra). Den får gärna ha en lyxig känsla. Gillar de som "transformerar" typ balm to oil osv.
Tyvärr är jag inte så imponerad av banilas clean it zero, trots att många verkar gilla den så den går bort.
 
Inte smink, men relaterat.
Skulle vilja ha tips på en ansiktrengöring som tar bort smink bra. Får gärna vara i billigare änden (även om alla prisklasser är välkomna om de är bra). Den får gärna ha en lyxig känsla. Gillar de som "transformerar" typ balm to oil osv.
Tyvärr är jag inte så imponerad av banilas clean it zero, trots att många verkar gilla den så den går bort.

Jag gillar Hyggees Green balm men absolut bäst är I'm From Fig Balm.
 
Inte smink, men relaterat.
Skulle vilja ha tips på en ansiktrengöring som tar bort smink bra. Får gärna vara i billigare änden (även om alla prisklasser är välkomna om de är bra). Den får gärna ha en lyxig känsla. Gillar de som "transformerar" typ balm to oil osv.
Tyvärr är jag inte så imponerad av banilas clean it zero, trots att många verkar gilla den så den går bort.
Jag gillar i och för sig Clean it zero, men The Body Shops variant med kamomill är väldigt bra på att ta bort smink och mascara. Även The Ordinarys Squalane Cleanser har jag kört mycket.
Jag är kräsen och vill att allt smink ska lossna med den första rengöringen. Med clean it zero får man gnugga lite på fransarna men då lossnar det bra (använder Maybellines Sky High Mascara).
 
Inte smink, men relaterat.
Skulle vilja ha tips på en ansiktrengöring som tar bort smink bra. Får gärna vara i billigare änden (även om alla prisklasser är välkomna om de är bra). Den får gärna ha en lyxig känsla. Gillar de som "transformerar" typ balm to oil osv.
Tyvärr är jag inte så imponerad av banilas clean it zero, trots att många verkar gilla den så den går bort.
Beauty of Joseon Radiance Cleansing Balm tycker jag tar bort smink i ett nafs och lämnar ingen hinna. Huden känns återfuktad.
Gillar annars Farmacy Green Clean men den är lite dyrare.
 
Så bra nån hann före mig ^^ har länge haft Clinique cleansing balm men den har i det sista börjat svida/sticka lite efteråt. Oklart varför, har varit nöjd länge men den går ju bort nu . Ska testa, gärna båda koreanska som nämnst ☺️
 
Jag kan ha råkat fynda lite på Beauty Bay. :angel:
Två paletter med 42 ögonskuggor vardera för totalt 336 kr inkl frakt och tull.
De är sjuuuukt fina och väldigt pigmenterade! Ena med bara matta skuggor och den andra matta blandat med skimmer.
Jag ska börja leka så fort jag ätit lunch. Det blir någon form av nageldesign med regnbågsfärger.
1000009610.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 825
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 874
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 113
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skal/regnjacka för vandring.
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp