Smileytest?

Sv: Smileytest?

Äsch jag tycker förvisso det var något visst med dom gamla men jag älskar att :banghead: och :yuck: har tillkommit!! Dom har varit saknade.

men vad gör den sista?

alltså visst är det bra med panndunkarsmileyn men istället för att byta ut alla gamla till nya asdåliga plus lägga till en ny bra så hade man väl kunnat bara lägga till en bra och låta resten vara?

jag brukar sällan gnälla över förändringar här - har gjort det en gång sen jag började hänga här på stallettiden - men de här nya är fan snorfula tycker jag. ser ju ut som playahead eller nåt annat forum för småungar.

kl

Apropå att 'man vänjer sig' så har ju fb-smileysarna varit hemska ända sedan jag skaffade det -07 och de är lika jävla fula och störiga nu, snart 6år senare.

Så nej.

grönröda katten?
Utan bruksanvisning har jag inte en chans att komma på vad dessa står för
:o
:sneaky:
:crazy:
:eek:
och nej jag tycker inte de är det minsta bättre idag än första gången jag såg dem. Lika barnsliga och plastiga :-(

Kl

Gunnar!

En övervägande majoritet av alla medlemmar som skrivit i tråden avskyr de nya smileysarna. Vad tycker du om det?

Jag har redan fått mitt straff för att ha bytt, direkt efter att jag bytte drabbades jag av influensa, jag har fortfarande feber och har bland annat därför valt att inte göra några ändringar.

Nu är jag sjuk men som jag ser det var det ett antal till att börja med och även några senare som tyckte att det var ok att byta och att de nya var bra, söta m.m.
Sedan är det så att det vanliga beteendet är att de som är missnöjda syns mest, de som är nöjda säger ingenting. Dessutom är det några användare som skrivit många inlägg i denna tråd med ungefär samma innehåll, vilket kan få det att verka som om det är många som är negativa.

När jag mår lite bättre kommer jag titta på alla synpunkter, jag är själv inte nöjd med alla nya smilies, några av dem lade jag därför några minuter på att ändra lite. Jag skulle kanske kunna lägga lite mer tid på det så kanske det skulle bli lite bättre.

En av fördelarna med de nya är att de alla har samma storlek och är gjorda i samma stil. De gamla är ett hopplock från olika håll med skiftande stil och storlek.

Åsikterna om de olika smiliesarna kommer alltid skifta som de även gjort tidigare, alla har inte alltid varit nöjda med alla gamla.

Eftersom jag är lite matt och inte orkar organisera något bättre just nu, ber jag er välja 3-5 av de nya som ni anser sämst, 3-5 av de nya ni anser bäst och 3-5 av de gamla (som inte syns nu) som är bäst.

Bäst:
:sneaky: (och den hade ju ingen gammal motsvarighet, väl?)
:banghead:
:)
:angel:
:(

Sämst:
:p
:cool:
:love:
:mad:

Saknar av de gamla:
: eek :
: love :
: confused :
: mad :
: d (dvs. "yum", inte den som skrattar mycket. fast den också, när jag tänker efter)

Ok:
:sneaky:
:yuck:

Fula:
:laugh:
:d
:o
:cry:
+ fler som inte fick vara med i inlägget... ; )

Vill ha tillbaka:
: cool :
: smirk :
: crazy :
: D
: O
: idea :
(och resterande gamla)

Saknar öht:
en bättre : P, dvs gul med röd tunga
nån som motsvarar o0 eller ^^ typ
ett vanligt hjärta (kan vara bra för att visa deltagande i sorg eller så där love-gubben blir för glad)

Jag brukar inte klaga eller höja rösten, varken för färger eller sånt, men den här förändringen gillar jag inte alls. De gamla smileysarna flöt med i texten på ett bättre sätt. Jag har adhd och min hjärna reagerar på varenda gubbe nu så jag får inget flyt i texten alls. Det är riktigt jobbigt!

Jag tror att det som stör mig mest med de nya är att de är i olika färg allesammans. Jag var aldrig riktigt tillfreds med den gamla :cool: som även den var blå istället för gul samt :p som inte heller var gul. En av mina favoriter :devil: gick bra iom att det fanns rött i de andra, blandannat : love : och de som rörde sig var i annan färg men de låg lite utanför de som var stilla och störde inte pga det. Sen gillade jag enkelheten hos de gammla där det var så avskalat så det blev tydligt vad de symboliserade.
:banghead: är dock helt klart ett bra tillägg :-)

Bäst:
;):(:banghead::sneaky::eek:

Sämst/Fulast:
:idea::love::cry::d:confused:

Saknar:
: love : - Denna som är nu är bättre än den första, men saknar fortfarande det lite mer hänföra uttrycket hos den gamla.

: smirk : - Den nya smirk är också bra och användbar, men jag tycker inte nya smirk och gamla smirk uttrycker samma sak, så jag vill ha en som är mer lik gamla smirk, men nya smirk får gärna också vara kvar!

: mad : - Samma här, nya mad ser egentligen mer mad ut än gamla, men jag saknar den gamla mad för den hade ett lite mer "tjurigt" uttryck. Så kanske en ny typ :sulky: som är mer lik den gamla mad!

: cool : - Nya cool ser cool ut, en bra smiley om man vill uttrycka att man är cool! Men gamla cool användes egentligen inte på det sättet, så återigen, något som uttrycker det som gamla cool uttryckte, vad det nu var, saknar jag!

Bäst
:banghead::yuck::(:sneaky::angel:

Sämst
:d:cry::grin::cool::love:

Gamla som jag saknar:
: smirk :
: crazy :
: O
: idea :
(kopierade från ovanstående ; ) )

Bäst:

Saknar:

: )
: p
: angel :
: mad :
: rofl :
: smirk : (grin?)

...alla
Det var liksom ändå smileysarna man använde ÖVERALLT där det gick eftersom det var de absolut bästa som fanns.

Gillar:
:rofl: (fast jag vill ha den rullande)
:cry: (den gråter kanske lite väl mycket, en variant till eller lite mindre forsande ögon hade varit bättre, dock är den söt)

Gillar inte:
:confused:
:crazy:
:mad:
:grin:

Saknar:
: angel :
+ ovannämnda som jag inte gillar. Jag tycker de nya har sämre uttryck.

Den gamla : cool : uttryckte något jag med bokstäver skulle förklara som "hmpf!" eller "hm!".

Jag gillar:
:)
;)
:(

Ogillar:
:cry:
:angel:
:D
:d

Saknar:
:love :
:rofl :
:cool :
: o (Ser sminkad ut)

Håller med om att :rofl : borde rulla och att det borde vara mer röd tråd i färgerna.

KL

De nya är gulliga och vissa tom bra och vill gärna behålla exempelvis :banghead: :eek: och:d men problemet med de nya är att jag ofta måste kolla vad de betyder eller i vart fall tänka efter, de gamla såg man direkt vad de betydde, åtminstone flertalet. Smileys syfte är just att poängtera känslor och hur kul är det om man behöver en instruktionsbok för att tolka dem?

:laugh: kunde lika gärna vara arg och stå och gapa
:angel: vist är den söt, men man måste leta efter gloria och noter.
:crazy: Är den här snubben tokig eller bekymrad eller har han ont i magen?
:mad: Jo tittar man noga är han arg, men tittar man inte noga så är det mest en gullig plupp

Osv

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så...
2
Svar
25
· Visningar
1 075
Senast: Migo
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
649
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama