Skogstrollet
Trådstartare
Jag har förärats med en ny bil, en jag faktiskt har råd att köra även som studerande, och jag är jätteglad! Det är en peugeot 206 sw. Enda nackdelen är att det är en halvkombi. Båda hundarna får plats utan problem "som det är" men jag vill gärna känna att jag åker så säkert jag kan. I en normalstor kombi hade jag velat ha en halvbur till retrievern och en mindre bur till heelern, men en halvbur räcker inte till i pechååån. Helst vill jag ha varsin bur till dem då det kan bli tjafs om de ligger för trångt.
Alternativt sätta upp grindar och skyddsgaller, men finns det skyddsgaller som är tillräckligt stabilt för att sätta stopp för 30kg hund?
Fälla baksätet/sätena är inget alternativ då jag åker med barn i bilen. Jag vill slippa ha hund i sätena i s.k. krockselar.
Jag är tveksam och letar information men på buke brukar man kunna få bra tips om det mesta så jag frågar även här.
Alternativt sätta upp grindar och skyddsgaller, men finns det skyddsgaller som är tillräckligt stabilt för att sätta stopp för 30kg hund?
Fälla baksätet/sätena är inget alternativ då jag åker med barn i bilen. Jag vill slippa ha hund i sätena i s.k. krockselar.
Jag är tveksam och letar information men på buke brukar man kunna få bra tips om det mesta så jag frågar även här.